پیشکسوت دفاع مقدس:

عاشورا نشان داد که خون بر شمشیر پیروز است

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: شیاطین فکر می کنند با کشتن و از بین بردن و حذف فیزیکی برخی از قهرمانان ما همچون سید حسن نصرالله میدان خالی می شود، اما عاشورا به ما نشان داد که خون بر شمشیر پیروز است.

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی امروز، ۸ مهرماه در همایش تجلیل از افتخارآفرینان دفاع مقدس که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، از او به عنوان مجاهد بزرگ یاد کرد و گفت: دشمنان هر لحظه به دنبال زدن سید مقاومت بودند و سرانجام شهادت نصیب او شد.

وی جنگ را بد و زشت دانست و افزود: جنگ ظلمت و ویرانی و کشتار است، اما دفاع، نور و روشنایی و عمران و آبادانی است و لذا جنگ هشت ساله ما دفاع مقدس بود و دفاع زیباست.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه ملت ایران در جنگ تحمیلی از کشور و نظام دفاع می کرد، گفت: رزمندگان در مقابل اسرای دشمن نیز آموزه های دینی و علوی را به کار می گرفتند، اما دشمن جنایت های جنگی فراوانی را مرتکب شد.

دربندی با اشاره به حمایت آمریکای جنایتکار از صدام در جنگ علیه ملت ایران، عنوان کرد: آمریکا در روزهای پایانی جنگ مستقیم با ما وارد جنگ شد و سکوهای نفتی و کشتی ها و هواپیماهای مسافربری ما را می زد.

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و لبنان، خاطرنشان کرد: همه این جنایت ها توسط داعش در عراق و سوریه انجام شده است.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب باید معرفت خودمان را نسبت به دفاع مقدس بیشتر کنیم، ادامه داد: اگر عاشورا و کربلا را از دفاع مقدس بگیریم، جنگ ما نیز مانند دیگر جنگ های دنیا می شود، زیرا ذات جنگ کشتار و سوزاندن و ویران کردن است، اما دفاع ما به واسطه جهاد تزکیه رزمندگان مقدس بود.

وی عاشورا را جلوه فطرت و مردانگی و آزادگی و دفاع دانست و عنوان کرد: ۱۴۰۰ سال است که از عاشورا می گوییم، اما خسته نمی شویم؛ البته شیاطین فکر می کنند با کشتن و از بین بردن و حذف فیزیکی برخی از قهرمانان ما همچون سید حسن نصرالله میدان خالی می شود، اما عاشورا به ما نشان داد که خون بر شمشیر پیروز است.

دربندی، شهادت صیاد شیرازی ها و قاسم سلیمانی ها و حسن نصرالله ها را مصداق مرگ با عزت دانست و بیان کرد: رزمندگان دفاع مقدس قبل از مبارزه با دشمن بیرونی، با دشمن درونی جنگیدند و جهاد تزکیه کردند.

وی با اشاره به جنایت های آمریکا و اسرائیل در حق بشریت، اضافه کرد: آنها ما را محکوم به عدم رعایت حقوق بشر می کنند و سپاه را تروریست می نامند، اما به فرموده رهبری، آنها حق ندارند درباره حقوق بشر صحبت کنند و باید از رزمندگان ما درس اخلاق و انسانیت بگیرند.

این فرمانده پیشکسوت، با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس با ایثار و فداکاری از جان خودشان گذشتند، گفت: در دوران دفاع مقدس در راه خدا جهاد کردیم و اجازه ندادیم که سرزمین ما در دست دشمن باقی بماند؛ امروز جوانان و نوجوانان را به اردوهای راهیان نور می بریم تا ببینند که حتی یک بند انگشت از خاک وطن را به دشمن ندادیم.

وی با اشاره به تلاش صدام برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران با حمایت آمریکا، ادامه داد: دنیا رشادت های ملت ایران را در دوران دفاع مقدس دید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070806669
  • خبرنگار : 50040