استاندار:

مصرف آب کشاورزی در لرستان مدیریت شود

استاندار لرستان گفت: فرمانداران، بخشداران و دهیاران و جهاد کشاورزی را ماموریت کردیم که در مصرف آب کشاورزی مدیریت کنند.

ابوطالب شفقت شامگاه یکشنبه هشتم مهرماه در حاشیه جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه حفاظت از منابع آب برگزار و گزارشی از وضعیت بارش و آب و رودخانه‌های استان ارائه شد و همچنین گزارشی از وضعیت آب‌های سطحی و چاه‌ها بیان شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در مواردی برخی از مردم در گرفتن مجوز چاه و نصب کنتور هوشمند روی چاه‌ها همکاری ندارند و آب منطقه‌ای لرستان بر اساس قوانین این موضوع را اعمال مدیریت کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه بهره‌برداران می‌توانند برای نصب چاه مجوز لازم بگیرند اما متاسفانه در این زمینه کوتاهی می‌کنند، تاکید کرد: آب منطقه‌ای لرستان برای نصب کنتور هوشمند اقدامات لازم را انجام دهد و هم با متخلفین ایجاد چاه برخورد کند.

شفقت در خصوص پیگیری مسائل مدیریت آب و برق در استان، گفت: قرار شد در قالب یک برنامه جامع با وزیر نیرو مذاکره‌ای داشته باشیم و خواستیم در قالب برنامه هفتم برنامه جامع نیازمندی آب و اقدام و ذخیره‌سازی آب چه به صورت آبخیزداری و آبخوانداری چه به صورت سد تدوین کنند تا این مطالبه را از دولت داشته باشیم و پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: مهمترین موضوعی که باید برای توسعه آینده استان مورد اهتمام ویژه قرار گیرد مساله آب است چنانچه بتوانیم آب را تامین کنیم می‌توان ۳۰ درصد سطح زیر کشت آبی را افزایش داد و این امر موجب رونق کشاورزی و افزایش سطح درآمد کشاوزران می‌شود.

نماینده عالی دولت در لرستان بیان کرد: قرار شد جلسه سریعتر تشکیل و دستورات قابل پیگیری و ضمانت را بیارند تا مطرح کنیم.

شفقت اضافه کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران و جهاد کشاورزی را ماموریت کردیم که در مصرف آب کشاورزی مدیریت کنند.

وی گفت: جهاد کشاورزی لرستان موظف است در مدیریت و کاهش مصرف آب آموزش لازم را به کشاورزان دهد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070806655
  • خبرنگار : 50177