شهرداری اصفهان «واحد زباله‌سوز پسماند شهری» راه‌اندازی می‌کند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از احداث واحد زباله‌سوز پسماند شهری خبر داد و آن را یکی از پروژه‌های این سازمان دانست.

غلامرضا ساکتی ضمن اعلام این خبر بیان کرد: واحد زباله‌سوز پسماند شهری با هدف جلوگیری از دفن ضایعات در خطوط پردازش پسماند و تحقق قانون حفاظت از خاک راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: دستیابی به تکنولوژی لازم، تولید انرژی الکتریسیته به میزان ۵ مگاوات و کاهش استفاده از زمین برای دفن از دستاوردهای اجرای این پروژه به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به روند سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه یادآور شد: به‌منظور اجرای پروژه به‌صورت ساخت، تملک، بهره‌برداری و در قالب مادۀ ۱۲ در حال مذاکره با سرمایه‌گذار هستیم.

ساکتی در ادامه اظهار کرد: در کنار تشکیل جلسات مختلف، نقشۀ راه اسناد فراخوان نیز تهیه شده است. تشکیل کمیته مشترک و تهیه موافقت‌نامه با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌روی انرژی برق (ساتبا) نیز صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون اسناد اولیۀ فنی و مالی بین این سازمان شهرداری اصفهان و سرمایه‌گذار مبادله شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070806618
  • خبرنگار : 50666