عضو شورای شهر شیراز:

۹۰ هزار نفر دانش‌آموز شیرازی از سرویس مدارس استفاده کرده‌اند

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امسال ۹۰ هزار دانش‌آموز از سرویس مدرسه استفاده کرده‌اند، گفت: ۹ هزار راننده دارای صلاحیت داریم که قریب به ۶۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند. 

مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۸ مهرماه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، پرداخت وام قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به والدین که باز پرداخت ۹ ماهه دارد و به ازای هر دانش‌آموز داده می‌شود را از اتفاقات خوب در سال تحصیلی جدید دانست و گفت: آن‌چه امروز شاهد آن هستیم ثبت‌نام قریب به ۹۰ هزار دانش‌آموز جهت استفاده از سرویس مدرسه و بهرمندی از قریب به ۹ هزار راننده دارای صلاحیت و مهارت‌دیده در کلاس آموزشی برای سرویس مدارس است.

وی افزو: قریب ۶۰ درصد رانندگان سرویس مدارس شیراز را بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به حساسیت والدین در استفاده از راننده خانم برای دانش‌آموزان دختر، این اتفاق افتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بحث سرویس مدارس بعد از قریب به ۱۵ سال مجدداً به شهرداری‌ها واگذار شد و شهرداری شیراز به نوبه خود سعی در انجام درست این وظیفه قانونی دارد.

کیانی رحیمی با تاکید بر اینکه شهر شیراز یکی از پیشگامان در بحث سرویس مدرسه بود و آنچه در این شهر اتفاق افتاد باعث سرافرازی و سربلندی است، بیان کرد: اولین شهر در کشور بودیم که نرخ سرویس مدرسه را در شورای شهر تصویب کرده و رانندگان و والدین از بلاتکلیفی سرویس خارج شدند و با تبلیغات مناسب و ارزشمند، بحث ثبت‌نام رانندگان آغاز شد.

وی افزود: همزمان شناسایی شرکت‌های حمل و نقل و سپس راه‌اندازی سامانه بسیار خوب و کامل سفیر شهر شیراز به نشانی safirmher. Shiraz.ir در اختیار والدین برای ثبت‌نام دانش‌آموزان قرار گرفت و شناسایی عوامل اجرایی یا نمایندگان شرکت‌ها در مدارس که برای اولین بار با تأیید صلاحیت آن‌ها همراه شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امسال شهرداری سهم پررنگ‌تری در بازگشایی مدارس دارد، گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک با خط‌کشی، ایجاد سرعت‌گیر و شناسایی نقاط پرترافیک سعی در مناسب‌سازی محل تردد دانش‌آموزان و سرویس آنان داشته و همچنین آسفالت کردن مدارس کم برخوردار موجب رضایت همشهریان شده است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر استفاده از خودروهای جمعی همچون مینی‌بوس و ون تقریباً فراموش شده بود که امسال برای حمایت از اقتصاد والدین چون مبلغ پرداختی به این خودروها به لحاظ مسافر بیشتر، نرخ کمتری دارد در ناوگان فعال‌تر شده است و مینی‌بوس و ون هم در خدمت دانش‌آموزان قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همان‌گونه که در مصوبه شورای شهر داریم هزینه بالاسری که از والدین دریافت می‌شود و سهمی از این هزینه بالاسری به شرکت‌ها، سهمی به مدیران اجرایی و سهمی هم به شهرداری تعلق دارد که از شهردار درخواست می‌کنیم ضمن بررسی مبلغ درآمد حاصله، این مبلغ را یا قسمتی از این درآمد را جهت رفاه حال رانندگان و تأمین مواد مصرفی خودرو آنان از جمله لاستیک، روغن، فیلتر، لنت هزینه کند.

کیانی رحیمی حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه را اولویت دانست و بیان کرد: قطعاً والدینی هستند که از پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموز خود عاجز هستند و باید تدبیری اندیشید که قسمتی از درآمد حاصله صرف هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان نیازمند شود. 

وی در ادامه سخنان خود، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله با بیان اینکه دنیای اسلام، شخصیتی با عظمت، جبهه‌ مقاومت پرچمداری برجسته و حزب‌الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، گفت: برکات تدبیر و جهاد چند ۱۰ ساله‌ این شهید هرگز از دست نخواهد رفت.

کیانی رحیمی ادامه داد: اساسی که شهید سید حسن نصرالله در لبنان پایه‌گذاری کرد به دیگر مراکز مقاومت جهت بخشید و با فقدان وی نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان، این حادثه استحکام بیشتری خواهد یافت.

وی افزود: ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونسیتی کوبنده‌تر خواهد شد و ذات پلید این رژیم در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070806600
  • خبرنگار : 50976