خدمات‌دهی کلینیک تخصصی امید «فخریه» ملایر به ۵۰ هزار بیمار در سالجاری

کارشناس پرستاری و مدیر داخلی کلینیک‌تخصصی و فوق تخصصی امید فخریه ملایر با بیان اینکه ۲۵ پزشک متخصص در حال حاضر در این مرکز درمانی به خدمات دهی و ویزیت بیماران مشغول هستند، افزود: روزانه بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ نفر بیمار توسط پزشکان ویزیت می‌شوند.

سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به بیش از ۵۰ هزار نفر بیمار در بخش‌های مختلف این کلینیک، خدمات‌رسانی متنوع صورت گرفته است.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر پزشکان مخصصی در رشته‌های جراحی عمومی، اطفال، اورولوژی، کلیه و مجاری ادراری، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، چشم، زنان و زایمان، اعصاب و روان، جراحی مغز و اعصاب، قلب، پزشک متخصص داخلی و رادیولوژیست، از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۵ تا ۲۰ شب بیماران را ویزیت می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه به طور قانونی باید تا ساعت ۲۰ شب ویزیت بیماران انجام شود، خاطرنشان کرد: اما به دلیل رجوع زیاد بیماران به این مرکز درمانی و کلینیک تخصصی، در راستای رفاه حال بیماران معمولا تا ساعت ۲۳ شب هم ویزیت بیماران ادامه پیدا می‌کند.

احمدی با اشاره به اینکه به طور معمول هر پزشک متخصص بین ۳۰ تا ۱۲۰ بیمار را در طول روز ویزیت می‌کند، افزود: تعرفه کلیه خدمات ارائه شده در این کلینیک تخصصی، دولتی است و زیر نظر شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی همدان فعالیت می کنیم.

مدیر داخلی کلینیک تخصصی امید فخریه ملایر بیان کرد :خدمات ارائه شده در این مرکز درمانی تحت پوشش بیمه سلامت، بیمه خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح است و همچنین یک داروخانه به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

وی به گستره خدمات ارائه شده در این مرکز و فعالیت کلینیک ترک اعتیاد، اشاره و اظهارکرد: سونوگرافی، رادیولوژی، نوار گوش، شنوایی سنجی، نوار مغز و عصب و عضله، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش و...  در این مرکز روزانه خدمات دهی می‌کنند.

احمدی با اشاره به اینکه کلیه امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات دندانپزشکی در این مرکز وجود دارد، افزود: در حال حاضر مشکل جذب دندانپزشک داریم و اگر دانشگاه علوم پزشکی همدان موافقت لازم را داشته باشد، این بخش نیز به سایر بخش‌ها اضافه می‌شود.

وی در رابطه با نحوه نوبت دهی به بیماران، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن پذیرش ۲۴، و یا با شماره‌گیری ۳۱۱۱۲۲۰۰، نوبت پزشک مورد نظر را دریافت کنند، از سوی دیگر از آنجایی که بیشتر بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی، اهالی روستاها و افراد کهنسال و سالمند هستند و توانایی نوبت گیری از طریق تلفن و اپلیکیشن را ندارند، بنابراین تلاش می‌کنیم که پزشکان سهمه‌ای را برای نوبت حضوری بیماران در نظر بگیرند.

مدیر داخلی کلینیک تخصصی امید فخریه تصریح کرد: به منظور گسترش و ارتقای بیشتر سطح خدمات دهی، نیازمند مساعدت ویژه دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص بیشتری در این مرکز هستیم.

احمدی با بیان اینکه به طور قطع اگر تعداد و حضور پزشکان در این مرکز بیشتر شود این کلینیک می‌تواند تمامی تخصص‌های پزشکی را پوشش دهد و در نتیجه سطح خدمات دهی به بیماران ارتقا پیدا می‌کند، گفت: ما گاه با کمبود پزشک مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این کلینیک، یک مرکز خدمات دهی دولتی است و از سوی دیگر با توجه به اینکه در مرکز شهر واقع شده است و امکان دسترسی بیماران به این مرکز به سهولت فراهم است، بنابراین با آمار مراجعه کننده بیماران زیادی مواجه هستیم و این امر می‌طلبد که با جذب پزشکان متخصص بیشتری، سطح خدمات دهی به مردم را افزایش بدهیم.

وی در پایان از حمایت‌ها و همراهی مدیر و پرسنل شبکه بهداشت و درمان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و نگاه مثبت دانشگاه علوم پزشکی همدان تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070806594
  • خبرنگار : 50038