در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز مطرح شد

تاکید مهاجرانی بر تسهیل روند موجود در حوزه امور داوطلبانه

سخنگوی دولت مشارکت آحاد مختلف بدنه اجتماعی کشورمان را در حوزه امور داوطلبانه و به ویژه امور خیر آموزشی، بیانگر مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانست و بر تسهیل روندهای موجود در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی صبح یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ درنشست مشترک با اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در محل ساختمان ریاست جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تلاش خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در شهر تهران و دیگر نقاط کشور، خیرین را حامی نظام تعلیم و تربیت اسلامی دانست و گفت: خیرین علاوه بر مدرسه سازی در ساخت فرهنگ جامعه نیز نقش اساسی دارند.

وی مشارکت آحاد مختلف بدنه اجتماعی کشورمان را در حوزه امور داوطلبانه و به ویژه امور خیر آموزشی، بیانگر مسئولیت پذیری اجتماعی دانست و بر تسهیل روندهای موجود در این حوزه تاکید کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به ضرورت رفع موانع پیش روی فعالیت‌های نیکوکاران مدرسه‌ساز گفت: من خادم خیرین هستم و با تمام وجود برای حل مسائل این حوزه تلاش خواهم کرد.

در این جلسه محمدرضا قربانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران گزارشی از آخرین وضعیت فضاهای آموزشی شهر تهران را ارائه نمود و گفت: سرانه فضاهای آموزشی پایتخت از سرانه میانگین کشور حدود ۶/۱ متر مربع پایین‌تر و تراکم کلاسی در تهران حدود ۱۰ نفر شلوغ‌تر از کشور است. وی افزود: رفع مشکل کمبود مدرسه در پایتخت مستلزم مشارکت خیرین و همکاری های مستمر بخش دولتی است. 

وی همچنین به «طرح تشکیل انجمن اولیای حامیان مدارس» و تشکیل «باشگاه دانش آموزان خیر شهر تهران» به عنوان نمونه ای از طرح های فرهنگی حوزه خیرین مدرسه ساز اشاره کرد.

 همچنین علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تعامل و همکاری و تکریم خیرین را از جمله اولویت‌های این اداره کل طی سه سال اخیر دانست و بر تداوم آن تاکید نمود.

در ادامه جلسه اکبر ابراهیمی مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه ساز، تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی را یادآوری نمود و گفت: خیرین برای تکمیل این طرح‌های نیمه تمام آمادگی دارند.

نعمت بنی آدم رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در این جلسه ساخت و توسعه مدارس در منطقه ۲۲ شهر تهران را حائز اهمیت دانست و گفت: خیرین علاقمند به ساخت مدرسه در منطقه ۲۲ هستند.

در این جلسه همچنین آقایان رضا گل نراقی، کاظم دلیلی، جعفر شریعتی و محمود زاهدی راد از دیگر اعضای مجمع خیرین مدرسه سازان شهر تهران در خصوص مشکلات فضاهای آموزشی در شهر تهران نکاتی را مطرح نمودند و در نهایت مقرر شد؛ برای رفع مهم ترین مشکلات مربوط به فضاهای آموزشی در شهر تهران که شامل کمبود زمین، فرسودگی مدارس و تراکم بالای دانش آموزی است، تصمیمات و پی گیری های لازم به عمل آید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403070806552
  • خبرنگار :