‌پژوهشگران علوم پزشکی قزوین در فهرست برترین‌های جهان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین از حضور چهار نفر از اعضای هیأت علمی و یک نفر از کارکنان بر اساس گزارش دانشگاه استنفورد در فهرست پژوهشگران برتر جهان در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

سید مهدی میرهاشمی اظهار کرد: «امیر پاکپور حاجی‌آقا»، «زینب علیمرادی»، «روح‌الله کلهر» و «ادریس کاکه» در فهرست منتشر شده برای سال ۲۰۲۴، چهار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و «مهران علیجان زاده»، کارشناس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، در میان ۲ درصد از تأثیرگذارترین پژوهشگران جهان قرار گرفتند.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، وی ادامه داد: انتخاب پژوهشگران ۲ درصد برتر بر اساس معیارهایی مانند تعداد استناد به مقالات، جایگاه نویسنده در مقاله و همکاری‌های مشترک انجام می‌شود و این فهرست با تأکید بر استنادها به مقالات، علاوه بر تعداد تولیدات علمی بر کیفیت مقالات تمرکز دارد.

میرهاشمی گفت: خوشبختانه در سه سال گذشته، تعداد پژوهشگران برتر پر استناد دانشگاه، افزایش یافته و امیدواریم با ادامه روند رو به رشد فعلی و حمایت مسئولان دانشگاه از پژوهشگران فعال، شاهد حضور تعداد بیشتری پژوهشگر برتر جهان از دانشگاه، در سال‌های آینده باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070806527
  • خبرنگار : 50560