وزیر اطلاع‌رسانی لبنان: تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس ادامه دارد

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان پس از نشست کابینه اعلام کرد تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، «زیاد المکاری» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان امروز (یکشنبه) گفت در جلسه کابینه بحران سیاسی، نظامی و انسانی که در حال حاضر کشور درگیر آن است، مطرح شد.

وی تاکید کرد کابینه دولت مسوول آوارگان و پناهگاه‌هاست و دولت با هماهنگی با سرویس‌های امنیتی و شهروندان در سراسر لبنان در حال تلاش است.
 

المکاری در جمع خبرنگاران گفت تلاش‌های دیپلماتیک ادامه دارد و هیچ قصوری از سوی «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان در این باره وجود ندارد.

این مقام لبنانی گفت: «پر واضح است که دولت لبنان خواهان آتش‌بس است اما همه می‌دانند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این مبنا به نیویورک رفت که آتش‌بسی برقرار است اما دستور ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را از ساختمان سازمان ملل صادر کرد. بنابراین، طرفی که خواهان آتش‌بس است و طرفی که آتش‌بس نمی‌خواهد، مشخص است.»

وی افزود میقاتی در این جلسه نتایج رایزنی‌های خود در نیویورک را مطرح کرد و سپس وضعیت لبنان توسط رهبران سرویس‌های امنیتی و وزیران بررسی و نیازها مشخص شد. زیاد المکاری همچنین بر اهمیت اتحاد مردم لبنان در این لحظات که در این کشور می‌گذرد، تاکید کرد.

همچنین سازمان امدادرسانی لبنان اعلام کرد ۷۸۰ پناهگاه‌ها در حال حاضر پذیرای آوارگان لبنانی هستند و قرار است پناه‌گاه‌های بیشتری تأمین شود.

در جریان حمله امروز رژیم صهیونیستی به شهرک العین در منطقه البقاع در شمال شرقی لبنان ۱۱ تن شهید شدند. خبرگزاری ملی لبنان گزارش کرد جسد ۶ تن از شهدا بیرون کشیده شده و عملیات آواربرداری برای بیرون کشیدن جسد ۵ شهید دیگر ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) خشونت‌آمیزترین و گسترده‌ترین حملات علیه لبنان را از زمان شروع درگیری‌ها با حزب‌الله لبنان حدود یک سال پیش اجرایی کرده و طبق اعلام مقامات لبنانی، ۸۱۶ تن شهید و ۲ هزار و ۵۰۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در مقابل همچنان صدای آژیرهای خطر در فلسطین اشغالی بر اثر حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامی و شهرک‌نشینان و مقر موساد بلند است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070806487
  • خبرنگار : 71592