نماینده ولی فقیه در مازندران:

دادستان‌ها مسلط به هوای نفس باشند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دادستان‌ها باید مسلط به هوای نفس و اعصاب خود باشند، جذب میدان مغناطیسی موجود در محیط کار خود نشوند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در نشست فصلی دادستان‌های استان و روسای حوزه‌های بخش مازندران، ضمن عرض تسلیت و تبریک حادثه شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، اظهار کرد: شهید سیدحسن نصرالله بیش از ۳۲ سال در سمت دبیرکلی حزب‌الله در خط مقدم و نزدیک‌ترین خطوط جبهه و دشمن فعالیت و مبارزه کرد.

وی افزود: این شهید، حزب‌الله را از یک سطحی که تحویل گرفته بود به یک سطح بسیار قوی با سازماندهی مستحکم و کارآمدی بالا با روحیه قوی و مجهز به سلاح‌های خوب رساند، او بر همه ما حق دارد چرا که خطرگردان ما همه کسانی هستند که در خط اول مقابله با اسرائیل غاصب قرار دارند.

محمدی لائینی ضمن تسلیت شهادت سردار نیل‌فروشان، خاطرنشان کرد: آزادی هدیه خدا و نیاز هر موجود زنده است و در رابطه با انسان چهار نوع آزادی قابل تصور و طرح است، یکی آزادی جسمانی، الان زندان‌های ما زندانی دارد، اگر بتوانند با اصلاح شدن مورد عفو قرار گرفته یا پایان کیفرشان باشد این آزادی لذت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: آزادگان و اسرای عزیزمان در دوران دفاع مقدس و عراق خیلی شرایط سختی را تحمل کردند، الحمدالله به افتخار آزادی رسیدند، این یک آزادی جسمانی است، در مقابل آن آزادی سیاسی وجود دارد امکان ایفای نقش در جامعه و حاکمیت حق بشر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای پیدا می‌شوند که آزادی‌ها را به خطر می‌اندازند، ظلم می‌کنند؛ ما این تجربه را قبل از پیروزی انقلاب داشتیم و یک روزی نوکر و اسیر همین صهیونیست‌های کثیف بودیم که به برکت انقلاب اسلامی آزاد و رها شده و حریت پیدا کردیم.

آیت الله لائینی تصریح کرد: امروز دنیای استکبار و ارکان نظام سلطه تمام توان جاسوسی و اطلاعاتی و علمی و فناوری و مدرن‌ترین سلاح‌های خودشان را پای اسرائیل آوردند که تمام دنیا فهمیدند، هزار و ۵۰۰ نفر ایستادند قیام کردند طوفانی به جان اسرائیل انداختند، اگر این کمک‌ها نبود قطعا اسرائیل محو می‌شد.

این مسئول اضافه کرد: این حیوان درنده به مردم بی‌دفاع رحم نمی‌کند، اینها جانیان زمان هستند، فلسفه بعثت انبیاء این است که بشریت آزاد شود، کسانی که این آزادی را به‌دست آوردند مثل مردم شریف ایران باید قدرش را بدانند.

محمدی لائینی مرگ با عزت را بهتر از حیات با ذلت در اسارت با طاغوت‌ها دانست و بیان کرد: اگر مغرور باشید، در حقیقت مرده هستید و اگر جلوی ظالمان بایستید زنده هستید.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: مهمتر از آزادی سیاسی و جسمانی آزادی اخلاقی و معنوی است، کسانی که دنیا را اسیر خودشان می‌کنند خودشان اسیر نفس، قدرت، پول و لذت‌ها هستند.

این مسئول علت تسلیم‌شدن انسان‌ها در برابر نظام سلطه را ترس دانست و گفت: اسارت و آزادی درونی دست خود ماست، هر کسی این اختیار را دارد که خودش را از مطامع نفس حفظ کند، نترسد و برود جلو، در زمان ما اسوه این کار حضرت امام راحل بود.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: اگر امام و همراهانش نبودند اسرائیل بزرگ در خاورمیانه شکل می‌گرفت، ما در فضای امنی که اینها ایجاد کردند می‌نشینیم به‌عنوان دادستان مرکز، نظامی و امثال این‌ها کار می‌کنیم.

محمدی لائینی چهارمین نوع آزادی را آزادی از قفس بدن و تن یاد کرد و گفت: انسان‌های آزاده‌ای مثل سیدحسن نصرالله برای آزادی روح از قفس تن لحظه‌شماری می‌کنند، هر کسی عاشق این است که از دنیا آزاد شود، این آزادی است، اگر اجل نبود روح این انسان‌ها تاب یک لحظه حضور در بدن را نداشت این نوع آزادی‌ها مختص به انبیاست، امیدواریم همه ما آزاد از مطامع انسانی و نظام سلطه استکباری باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070806471
  • خبرنگار :