معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

انباشتگی دام‌های سنگین در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از انباشتگی دام‌های سنگین در این استان خبر داد.

شکاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز بالا است و از سوی دیگر میزان مصرف گوشت قرمز نیز به دلیل قیمت بالای آن در استان کاهش یافته است و این امر موجب شده تا دام سنگین کمتری برای کشتار خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۰ راس دام سنگین در این استان کشتار می شود، گفت: از سوی دیگر دامدار نیز اعتماد کافی ندارد تا در ازای ارسال دام به خارج استان برای فروش و کشتار، پول خود را به موقع دریافت کند، در نتیجه در استان با انباشتگی دام سنگین مواجه هستیم.

شکاری افزود: به دنبال آن هستیم تا شرکت پشتیبانی را وارد عرصه کرده تا امر خرید را انجام دهد.

وی در ادامه از نیاز دامداران این استان به سرمایه درگردش خبر داد و بیان کرد: نیاز دامداران به سرمایه درگردش برای پرواربندی دام ها است تا آن ها را پروار کرده و سپس روانه بازار کنند.

این مقام مسئول افزود: در سال جاری برای این امر تسهیلاتی ارائه نشده و ما هم نتوانسته ایم به آن ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه نخست امسال ۹۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید شده است و پیش بینی این سازمان برای تولید گوشت تا پایان امسال ۲۱ هزار تن بوده است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: میزان تولید گوشت قرمز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاحدودی کاهش یافته که علت اصلی آن کاهش حدود ۱۰ درصد دام زنده در استان بوده است.

به گفته وی، این استان دارای ۵۱ هزار راس دام سنگین و یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070806459
  • خبرنگار : 50046