یکصد و بیست و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دانشگاه تبریز برگزار شد

یکصد و بیست و سومین جلسه‌ی مستمر و پنجمین جلسه‌ی سال ۱۴۰۳ شورای فرهنگ عمومی استان با حضور امام جمعه‌ی تبریز، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و سایر مدیران استانی در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز برگزار شد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز طی سخنانی ضمن تسلیت به‌مناسبت شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله اظهار کرد: بزرگی انسان‌ها و شخصیت‌های برجسته به اندازه‌ای است که وجودشان موجب شادی و رفتن‌شان موجب غم و اندوه سایر انسان‌ها می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل افزود: وجود شهید سید حسن نصرالله موجب تقویت مومنین و مجاهدین بود و همه‌ی رزمندگان مطیع دستوراتش بودند و رهبر معظم انقلاب و سردار دل‌ها نیز به وجود این سید بزرگوار افتخار می‌کردند و حال که خبر شهادتش منتشر شد، دل هر انسان آزاده‌ مؤمن و مجاهد به درد آمد.

وی تاکید کرد: همانطور که امام خمینی(ره) فرموده‌اند، شهادت هنر مردان خداست و هرکس صلاحیت رسیدن به این مقام والا را ندارد و علی‌القاعده شخصیتی مثل سید حسن نصرالله باید با شهادت این عالم را ترک می‌کرد و ما باید در راه تقویت روحیه‌ حزب الله قدم برداریم.

وی در خاتمه به تمامی مسئولان استانی دستور داد تا برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت برگزاری مراسمات و ویژه برنامه‌هایی به مناسبت شهادت سید مقاومت انجام دهند.

تحصیل ۵۱ درصد از دانشجویان بین‌المللی استان در دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز نیز ضمن تسلیت به‌ مناسبت این ضایعه‌ی بزرگ، گزارشی را در خصوص آخرین وضعیت جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های استان که یکی از دستورات جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی استان بود، ارائه کرد.

دکتر صفر نصراله‌زاده اظهار کرد: جذب دانشجویان بین‌المللی به‌عنوان یک راهبرد برای نظام مطرح است و در حال حاضر ۶۵۹۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های استان در حال تحصیل هستند که ۵۱ درصد از این تعداد (حدود ۳۴۰۴ دانشجو) در دانشگاه تبریز تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعداد کل دانشجویان بین‌المللی در کشور حدود ۱۳۰ هزار نفر است درحالی که کشور ترکیه ۳۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی وجود دارد.

وی تاکید کرد: براساس آنچه که در برنامه‌ی هفتم توسعه آمده است، تعداد دانشجویان بین‌المللی در کشور باید به ۳۲۰ هزار نفر برسد و کف بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها نیز ۲۰ درصد کل دانشجویان است که دانشگاه تبریز به این ۲۰ درصد نزدیک شده است.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: ما در ابتدای بین‌المللی شدن هستیم و باید در کنار افزایش کمی، به دنبال استداردهای آموزش و پژوهش و شرایط فرهنگی نیز باشیم.

وی مطرح کرد: امسال ۴۵۰۰ دانشجوی خارجی متقاضی حضور در دانشگاه تبریز بود که ۳۳ درصد این تعداد جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر شرایط خوبی را برای دانشجویان خارجی فراهم کنیم، حضور آن‌ها یک فرصت برای کشور خواهد بود و به همین جهت با توجه به پراکندگی این دانشجویان نقاط مختلف استان، باید سازوکار لازم برای این دانشجویان فراهم شود.

نصراله‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوابگاه ۱۲۰ واحدی ما در حال تکمیل است و ۸۶۰ واحد دیگر نیز در دست ساخت بوده که ۲۴۰ واحد از آن‌ها مختص متاهلین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، وی در خاتمه با تاکید بر ارزآوری بالای دانشجویان خارجی برای کشور اظهار کرد: ما انتظار داریم دست ما را بگیرید چراکه باید توجه کنیم همین ۶۰۰۰ دانشجوی خارجی مستقر در استان، حدود ۱۸ میلیون دلار برای استان ارزآوری دارند بنابراین به لحاظ مادی و معنوی فرصت بسیار ارزشمندی برای کشور و استان است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070806411
  • خبرنگار :

برچسب‌ها