در صورت تایید وقوع جعل؛

تبعات جعل مدارک پزشکی باهویی برای پرسپولیس چیست؟

باشگاه پرسپولیس برای جلوگیری از سوختن یک سهمیه بازیکن خارجی خود به دلیل حضور کمتر از حدنصاب نبیل باهویی، مدارک پزشکی مصدومیت این بازیکن را به ایفمارک فرستاد اما حالا پرونده احتمال جعلی بودن این مدارک پزشکی در کمیته انضباطی به جریان افتاده تا باشگاه پرسپولیس به دردسر بیفتد.

به گزارش ایسنا، طبق دستورالعمل ناظر بر قراردادها در لیگ بیست و سوم، به ازای هر بازیکن خارجی که در کمتر از ۶۰ درصد از زمان مسابقات حضور داشته است، یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می‌شد. این قانون یک تبصره داشت و اگر آن بازیکن به دلیل مصدومیت نمی‌توانست بازی کند در صورت تأییدیه ایفمارک، از کاهش سهمیه جلوگیری می‌شد.

باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ با نبیل باهویی، مهاجم سوئدی - مراکشی قرارداد امضا کرد اما این بازیکن تنها در ۸ بازی و ۳۱۵ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفت و چون از مجموع ۶۰ درصد زمان مسابقاتی که در پرسپولیس حضور داشت، کمتر بود، یک سهمیه بازیکن خارجی لیگ بیست و چهارم پرسپولیس سوخت.

باشگاه پرسپولیس که معتقد بود نبیل باهویی به دلیل مصدومیت برای این تیم به میدان نرفته، مدارک دال بر مصدومیت این بازیکن را به ایفمارک فرستاد. اما حالا اتهام جعلی بودن مدارک پزشکی نبیل باهویی به باشگاه پرسپولیس وارد شده و این پرونده برای رسیدگی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده شده است.

محکومیت پرسپولیس در صورت تایید جعل چیست؟

اگر کمیته انضباطی تشخیص دهد که این اسناد جعلی بوده طبق ماده ۷۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال (جعل، تزویر و استفاده از سند مجعول) این باشگاه جریمه خواهد شد. طبق بند ۴ این ماده چنانچه رکن قضایی، باشگاه را به دلیل مداخله (مشارکت، معاونت یا اطلاع) یکی از بازیکنان، مقامات رسمی یا کارمندان باشگاه مربوط به این اتهام مسئول تشخیص دهد، باشگاه مذکور به پرداخت حداقل پانصد میلیون ریال جریمه محکوم خواهد شد. همچنین رکن قضایی مجاز است تا علاوه بر جریمه نقدی، هر یک از جرایم دیگر در نظر گرفته شده برای اشخاص حقوقی را در مورد باشگاه مذکور اعمال کند.

محکومیت فرد جاعل مدارک باهویی

اما بند ۳ این ماده بسیار مهم‌تر است چرا که می‌گوید اگر شخص متخلف یک مقام رسمی، واسطه نقل و انتقالات یا کارگزار رسمی مسابقات باشد حداقل دوازده ماه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم و به پرداخت حداقل سیصد میلیون ریال جریمه محکوم می‌شود. حال باید منتظر ماند که در صورت تایید جعلی بودن مدارک پزشکی نبیل باهویی، کمیته انضباطی چه کسی را متخلف و مقصر می‌داند و چه تبعاتی دامن‌گیر باشگاه پرسپولیس خواهد شد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403070806360
  • خبرنگار : 30192