جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور در رشته «مطالعات نوآوری و توسعه فناوری­ های راهبردی» اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور، این موسسه برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در رشته "مطالعات نوآوری و توسعه فناوری‌های راهبردی" از طریق فراخوان استعدادهای درخشان، دانشجوی دکتری می ­پذیرد.

"مطالعات نوآوری و توسعه فناوری­ های راهبردی" حوزه­ای میان­ رشت ه­ای و از تلاقی چندرشته علمی مختلف از جمله علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی تشکیل شده ­است.

تمرکز مطالعات در این حوزه عمدتا بر این است تا دریابد در یک جامعه چگونه می ­توان از نوآوری، به بیشترین میزان بهره­ مند شد و برای تحقق این هدف چه نیازهایی وجود دارد. در این مسیر الزاما باید حوزه­های متنوعی از جمله رشته­ های فنی مرتبط با فناوری­های راهبردی، رشته ­های علوم اقتصادی- اجتماعی، مدیریت فناوری، سیاست­گذاری علم و فناوری و آینده­ پژوهی در کنار هم فعالیت کنند.

به این ترتیب پژوهشگران در حوزه مطالعات نوآوری و توسعه مطالعات راهبردی اغلب با همتایان خود در حوزه­ هایی فراتر از علوم اجتماعی و علوم انسانی، از جمله علوم فنی و مهندسی همکاری می­کنند.

شروط اولیه متقاضیان 

داشتن سوابق پژوهشی و حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هریک از دوره ­های یاد شده (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه).

تاریخ دانش­ آموختگی از مقطع کارشناسی ارشد، بعد از تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ باشد.

تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در این فراخوان، به صورت تمام وقت، روزانه و آموزشی-پژوهشی خواهد بود.

اولویت پذیرش با دانش­آموختگان رشته ­های فنی مرتبط با فناوری­ های راهبردی، اقتصاد، مدیریت به ­ویژه مدیریت فناوری، سیاستگذاری علم و فناوری و آینده­پژوهی است.

متقاضیان حایز شروط اولیه، می ­توانند با مراجعه به آدرس https://nrisp.ac.ir/applicantsform/ فرم تقاضای پذیرش دکتری استعداد درخشان موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور را تکمیل نمایند. مهلت ثبت­ نام در این فراخوان تا تاریخ ۱۵/۷/۱۴۰۳ تعیین شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403070806323
  • خبرنگار : 71567

برچسب‌ها