یک مسئول اعلام کرد

تکمیل ذخایر سوخت منطقه جنوب‌شرق با رشد ۱۰ درصدی انتقال فرآورده‌های نفتی

مدیر شرکت خطوط لوله نفت منطقه جنوب‌شرق از انتقال ۱۰ میلیارد و ۴۱۰ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی طی ۶ ماه اول امسال به مبادی مصرف در چهار استان جنوب شرقی کشور خبر داد که رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

مصطفی علیزادبراهین امروز هشتم مهرماه در تشریح این خبر با اشاره به رسالت اصلی منطقه در انتقال انواع فرآورده‌های نفتی از طریق چهار خط فعال گفت: با هدف تأمین سوخت در دسترس هموطنان در فصل بهار و تابستان امسال، همه تلاش کارکنان منطقه مصروف این شد که با توجه به افزایش سفرها و افزایش مصرف برق در فصل‌های گرم سال، دچار کمبود سوخت نشویم.

وی ادامه داد: در همین راستا منطقه موفق به انتقال ۱۰ میلیارد و ۴۱۰ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی طی ۶ ماه اول امسال شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی حجم انتقال به مبادی مصرف در چهار استان جنوب شرقی کشور بودیم که این میزان معادل ۳ میلیارد و ۴۱۴ تن کیلومتر است.

علیزادبراهین گفت: برای در مدار بودن و عملکرد مطلوب نیروگاه‌های متصل به خطوط حوزه عملیاتی منطقه شامل نیروگاه کرمان، سیکل‌ترکیبی یزد و شیرکوه و همچنین عدم توقف روند انتقال فرآورده نفت گاز مصرفی این نیروگاه‌ها، طی ۶ ماه اول سال حجم سوخت‌رسانی افزایش یافت و به عدد ۳۳۲ میلیون لیتر فرآورده نفتی رسید.

وی فرآورده‌های نفتی ارسالی منطقه را شامل نفت گاز یورو، بنزین‌ معمولی، نفت‌سفید و نفت‌گاز ذکر کرد و افزود: در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مراکز انتقال نفت منطقه، با انجام حدود ۲۷۰۰ مورد آزمایش که طی این ۶ ماه بر روی فرآورده‌های نفتی انجام گرفت، این فرآورده‌ها به طور مداوم تحت کنترل کیفی قرار دارند.

علیزاد براهین دستیابی به این آمار و عملکرد را مرهون تلاش جهادی و تعهد و تخصص همکاران و آماده به کار نگهداشتن تجهیزات، انجام تعمیرات پیشگیرانه و رصد و پایش دائمی مسیر خطوط انتقال عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، فرآورده‌های نفتی حوزه استحفاظی منطقه با استفاده از خطوط لوله ۱۶ و ۲۰ اینچ رفسنجان-یزد-نائین-کاشان، خطوط لوله ۱۴ اینچ رفسنجان-کرمان و خط ۲۶ اینچ بندرعباس-رفسنجان به انبارهای شرکت پخش در شهرهای سیرجان، رفسنجان، کرمان، یزد، نائین، تهران و اصفهان انتقال داده می‌شود و گستره عملیاتی منطقه بالغ بر ۱۶۰۰ کیلومتر است و فرآورده‌های نفتی را از طریق سه مرکز انتقال نفت و هشت تأسیسات نفتی به چهار استان کشور، شامل کرمان، یزد و بخش از استان‌های اصفهان و تهران منتقل می‌کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070806319
  • خبرنگار : 50188