مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان:

اعزام کاروان‌های خراسان رضوی به عمره مفرده تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: اعزام کاروان‌های حج عمره در خراسان رضوی تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به خالی ماندن ظرفیت برخی از کاروان‌های عمره مرحله قبلی و اعلام کاروان‌های جدید در روز شنبه ۷ مهرماه، امکان ثبت‌نام متقاضیان دارای اولویت ۱ تا ۴۰۰ در سامانه MY.haj.ir فراهم شد.

وی افزود: اولویت‌های ثبت‌نام متقاضیان حج در گروه‌های بعد نیز متعاقباً اعلام می‌شود، اما نکته‌ای که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند این است که باید قبل از انتخاب کاروان، اطلاعات خود را در سامانه تکمیل کنند.

خداشناس در خصوص نحوه ثبت‌نام و ارائه مدارک لازم خاطرنشان کرد: متقاضیان باید به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانی https://my.haj.ir/ مراجعه و اطلاعات خود را قبل از شروع ثبت‌نام تکمیل و به روزرسانی کنند.

وی ادامه داد: تشکیل گروه در صورتی که خانواده و بستگان همراه باشند، ورود به سامانه و انتخاب کاروان مورد نظر و واریز وجه به صورت آنلاین از جمله اقدامات ضروری برای ثبت‌نام است.

خداشناس بیان کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام اینترنتی، باید با مراجعه به دفتر خدمات زیارتی نسبت به تحویل مدارک و قطعی کردن سفر اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص تاریخ اعتبار گذرنامه برای حجاج افزود: متقاضیان عمره مفرده باید توجه داشته باشند گذرنامه آنان دارای اعتبار حداقل ۷ ماه از تاریخ پرواز است.

خداشناس با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هزار متقاضی حج از کل کشور به حج عمره اعزام می‌شوند، گفت: هنوز سهمیه خراسان رضوی در این خصوص مشخص نیست، اما سعی ما بر این است سهمیه بیشتری برای اعزام حجاج خراسان رضوی دریافت کنیم.

وی در خصوص اعزام آخرین کاروان‌ها گفت: در واقع اعزام حجاج از خراسان رضوی به عمره مفرده تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد و ما شاهد آخرین اعزام‌ها تا قبل از ماه رمضان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070806315
  • خبرنگار : 50549