هادی سپهرزاد

از تمرین دوومیدانی‌کاران در پارک خبر ندارم/ رسولی بدون تمرین در لیگ شرکت کرد

مربی دوومیدانی می‌گوید پس از بسته شدن درب ورزشگاه آفتاب انقلاب به روی دوومیدانی‌کاران آن‌ها در ورزشگاه کشوری تمرین می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ‌ورزشگاه آفتاب انقلاب به عنوان تنها سایت تخصصی دوومیدانی ایران زیر نظر فدراسیون دوومیدانی است و به عنوان کمپ تیم‌های ملی دوومیدانی ایران شناخته می‌شود اما در دو سال اخیر علاوه بر اردوهای ملی، ورزشکاران و مربیان استان تهران هم در این ورزشگاه تمرین کرده و روند آماده‌سازی خود را در پیش گرفته‌اند.

با روی کار آمدن احسان حدادی به عنوان رئیس فداسیون دوومیدانی اعلام شده که ورزشگاه آفتاب تنها به ملی‌پوشان اختصاص دارد و ورزشکاران هیات تهران باید در ورزشگاه دیگری تمرین کنند. همین موضوع موجب انتقاد و ناراحتی ورزشکاران تهران شده و واکنش آن‌ها را در پی داشته است تا جایی که دست به اعتراض و تجمع زدند.

هادی سپهرزاد مربی و کارشناس دوومیدانی در مورد این تصمیم به ایسنا گفت: همه کشورها یک کمپ تخصصی دارند. از آنجایی که آفتاب انقلاب ملک شخصی دوومیدانی است، احسان حدادی تصمیم گرفت اینجا را به کمپ تخصصی ملی‌پوشان دوومیدانی تبدیل کند.  

دوومیدانی‌کاران در پارک تمرین می‌کنند؟

او در واکنش به اینکه شنیده شده تعدادی از ورزشکاران در نتیجه این تصمیم در پارک تمرین می‌کنند، گفت: در جریان این موضوع نیستم اما تا جایی که اطلاع دارم صحبت شده ورزشگاه کشوری که سال‌ها ورزشکاران دوومیدانی اجازه تمرین در آن را نداشتند، تجهیز شود و امکان تمرین در این ورزشکاه برای ورزشکاران دوومیدانی میسر شده است. آن‌جا مجموعه خصوصی است و صحبت شده که از ورزشکاران پول گرفته نشود تا تمرین کنند.

معضل تشک پرش‌ها حل می‌شود

او در مورد اینکه تشک پرش برای ورزشکاران در این ورزشگاه وجود ندارد، بیان کرد: دو تشک داریم و قرار شده که یکی از این تشک‌ها به ورزشگاه کشوری انتقال داده شود. قرار بود روز قبل این اتفاق بیفتد که به دلیل بارندگی به تعویق افتاد. قول داده‌اند در این هفته یکسری وسایل مثل تشک و مانع به ورزشگاه کشوری منتقل کنند.

سپهرزاد با بیان اینکه دوومیدانی بعد از انتخابات شاهد تغییر و تحولاتی از جنس مدیریت و تصمیم‌گیری‌های جدید است، تاکید کرد: قطعا وقتی مجمع به یک رئیس جدید رای می‌دهد او هم تصمیم‌گیری و ایده‌های خود را دارد و شاید یکسری ایده‌هایش جدید و زمانبر باشد. منتظریم این ایده‌ها اجرایی شود تا ببینیم نتیجه‌اش چه می‌شود.

تجربیات تیخن در اختیار دوومیدانی‌کاران ایران

او در مورد حضور ایوان تیخن نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و قهرمان جهان (۲۰۰۳ و ۲۰۰۷) در ایران گفت: مسابقه‌ای روز گذشته بین یکسری از ورزشکاران ایران و بلاروس در رده جوانان و نوجوانان برگزار شد. در ادامه یک کارگاه تئوری ورزش حرفه‌ای داشتیم. قرار است در روزهای آینده یک کارگاه تئوری عملی هم برگزار شود. صحبت‌های خوبی رد و بدل شد. آقای تیخن هم از شرایط و برنامه‌های که در دوومیدانی اتفاق می‌افتد، استقبال کرد. آقای تیخن از قهرمانان دوومیدانی است و تجربیاتش در اختیار اهالی دوومیدانی قرار گرفت.

رسولی بدون تمرین در لیگ شرکت کرد

این مربی دوومیدانی در مورد ادامه همکاری با حسین رسولی قهرمانی پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بیش از سه ماه است که قراردادی با فدراسیون دوومیدانی ندارم. آقای رسولی هم در حال حاضر در شهر خودش تمرین می‌کند. سال گذشته تمرینات خوبی را پشت سر نگذاشت. بخشی از آن به دلیل مدیریت‌های فدراسیون بود که تغییر می‌کرد. بخشی هم ورزشکار بود که تلاش و انگیزه لازم را نداشت.

او در مورد نتایج ضعیف این ورزشکار در جریان لیگ دوومیدانی بیان کرد: ورزشکاران در لیگ شرکت می‌کنند که درآمدی داشته باشند چون در زمان لیگ ما هیچ مسابقه برون مرزی مهمی وجود نداشت و یکسری از ورزشکاران بدون تمرین شرکت می‌کردند. حسین رسولی هم بدون تمرین خاصی شرکت می‌کرد و صرفا برای درآمد می‌آمد.

سپهرزاد در پایان گفت: امیدوارم آینده خوبی در انتظار دوومیدانی باشد. فکر می‌کنم جامعه دوومیدانی بابت این تغییر و تحولات کمی سعه صدر داشته باشند.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403070806274
  • خبرنگار : 71613