بهترین طلا برای سرمایه‌گذاری/ سکه یا طلای آب شده

خرید طلا برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول در طول زمان، یکی از گزینه‌هایی است که همواره در سبد سرمایه‌گذاری افراد بوده است. از قدیم خرید طلا به نوعی پس‌انداز ارزنده تعبیر می‌شد و بسیاری از افراد چه در قالب طلای زینتی و چه در قالب سکه طلا، اقدام به خرید و نگهداری طلا می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از بازار طلا، امروزه روش‌های مختلفی برای خرید طلا ایجاد شده است و حتی بسترهای آنلاینی هم برای آن ساخته شده است. در این مطلب ضمن بررسی روش‌های مختلف خرید طلا، به شما نشان می‌دهیم که کدام روش برای سرمایه‌گذاری برتری دارد.

چه روش‌هایی برای خرید طلا وجود دارد؟

پیش از این دو روش کلی برای خرید طلا وجود داشت. یا باید سکه می‌خریدید یا طلا را به عنوان یک کالای زینتی در قالب طلاوجواهر خریداری می‌کردید.

حالا با شکل‌گیری بسترهای مختلف دست شما برای خرید طلا به روش‌های دیگر هم باز شده است. در ادامه تمام روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

سکه طلا

اولین روشی که برای سرمایه‌گذاری در طلا شناخته شده است، خرید سکه طلاست. سکه طلا در وزن‌های متفاوت عرضه می‌شود و برای همین بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا با خرید ربع سکه، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

هرچند این روش بد نیست اما خطر سرقت درباره آن وجود دارد. همچنین سکه طلا به دلیل محدودیت در سمت عرضه، حباب قیمتی دارد و اگر روزی به هر دلیلی حباب آن تخلیه شود، سرمایه‌گذاران متضرر می‌شوند.

طلای زینتی

خانم‌ها به خرید طلای زینتی علاقه‌مند هستند. این مورد هم از روش‌های خرید طلا است که برای برخی از افراد کاربرد دارد. اگر مایل هستید در طی زمان سرمایه‌گذاری، از طلای خود استفاده کنید، خرید طلای زینتی یک انتخاب مناسب است.

بااین‌حال باید در نظر بگیرید که خرید طلای زینتی صرفاً برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی نیست. اجرت بالا و اخذ مالیات دو علت این ماجرا هستند. در هنگام فروش، شما مجبور می‌شوید تا طلای خودتان را به عنوان طلای کارکرده بفروشید و از محل کارمزدهای اخذشده، ضرر می‌کنید.

صندوق طلای بورسی

اگر به فکر خرید آنلاین طلا هستید، خرید صندوق طلا یکی از گزینه‌های شماست. صندوق‌های طلای متنوعی در بازار بورس ایران ایجاد شده‌اند که برخی از آن‌ها طلا را به صورت شمش، برخی دیگر به صورت سکه و تعدادی هم به صورت ترکیبی از شمش و سکه نگهداری می‌کنند.

خرید واحدهای صندوق کار سختی نیست. اما نکته مهم این است که صندوق طلا را تنها در ساعت‌های معاملاتی می‌توانید خرید و فروش کنید. خارج از ساعت‌ها و روزهای معاملاتی، شما نمی‌توانید واحدهای صندوق را فروخته و پول خود را بردارید.

طلای آب شده

خرید طلای آب شده یعنی خرید طلای بدون اجرت ساخت به صورت شمش که می‌تواند یک راه عالی برای خرید طلا به عنوان سرمایه‌گذاری باشد. اگر به فکر این هستید که یک پشتوانه مالی برای خودتان ایجاد کنید، خرید طلای آب شده یکی از گزینه‌هایی است که هیچ ضرری به شما وارد نمی‌کند. مشمول مالیات و اجرت ساخت نمی‌شود و اصالت آن با کد انگ معتبر مشخص می‌شود.

چرا طلای آب شده بهترین گزینه است؟

اگر به فکر سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول با خرید طلا هستید و نمی‌دانید طلا در چه قالبی خریداری کنید، بهترین گزینه پیش‌روی شما طلای آب شده است.

خرید و نگهداری آسان

طلای آب شده بدون اجرت ساخت و به صورت شمش عرضه می‌شود. در نتیجه شما برای نگهداری و فروش آن هیچ دردسری ندارید. برخلاف سکه که پلمب بودن آن اهمیت دارد و برخلاف طلای زینتی که هزینه ساخت و اجرت از شما دریافت می‌کنند، خرید و نگهداری طلای آب شده ساده و کم دردسر است.

نگهداری فیزیکی

طلای آب شده را می‌توانید به صورت فیزیکی نگهداری کنید. برخورداری از امکان نگهداری اصل طلا از مزیت‌های طلای آب شده است. این مسئله فروش آن را هم ساده می‌کند. در هر ساعتی که به بازار طلا دسترسی داشته باشید، می‌توانید طلای خود را به فروش برسانید.

امکان خرید حضوری و آنلاین

شاید بگویید صندوق طلا با توجه به دسترسی آنلاین گزینه بهتری است. اما باید بدانید:

  • طلای آب شده دردسر سکه را از نظر نگهداری ندارد.
  • هزینه اجرت بابت طلای آب شده دریافت نمی‌شود.
  • امکان نگهداری فیزیکی و آنلاین را دارد.
  • خطر سرقت آن با خرید آنلاین صفر می‌شود.

صندوق‌ها ترکیبی از شمش و سکه را نگهداری می‌کنند؛ در نتیجه همواره در معرض ریسک حباب قیمت قرار دارند. با خرید طلای آب شده اطمینان دارید که همواره طلای شما به قیمت روز طلا ارزندگی دارد. از طرف دیگر با خرید آنلاین طلای آب شده می‌توانید خطر سرقت آن را به صفر برسانید و خرید طلا را به راحتی چند کلیک تجربه کنید.

از کجا طلای آب شده بخریم؟

خرید طلای آب شده از هرجایی ممکن نیست. شما باید فروشنده را بشناسید و از اعتبار او باخبر باشید. همچنین باید مراقبت کنید تا طلای دریافتی اصل باشد. برای این مسئله می توانید کد انگ طلا را در سامانه های معتبر و همچنین آزمایشگاهی که عیارسنجی را انجام داده است استعلام بگیرید تا از اصالت شمش دریافتی مطمئن باشید.

بااین‌همه، نگهداری طلای آب شده کار آسانی نیست. باید محل امنی برای نگهداری داشته باشید. اگر چنین محلی ندارید، بهترین کار خرید آنلاین است.

خرید آنلاین طلای آب شده از بازار طلا

خرید آبشده بعد از ورود مجموعه بازار طلا به حوزه‌ی خرید و فروش آنلاین طلا بسیار ساده شده است. حالا کافی است اراده کنید تا بتوانید طلای مدنظرتان را خریداری نمایید. دقت کنید که در بازار طلا، طلای آب شده به صورت فیزیکی و واقعی تهیه می‌شود. در نتیجه شما مطمئن خواهید بود که معاملات‌تان واقعی است و هر وقت بخواهید می‌توانید طلای خود را به قیمت روز بفروشید.

جمع‌بندی

طلا یکی از گزینه‌های همیشگی در سبد سرمایه‌گذاری افراد است. بااین‌حال، خرید طلا روش‌های مختلفی دارد. برخی از روش‌ها هستند که هزینه مضاعفی مثل اجرت و مالیات را به شما تحمیل می‌کنند. شما می‌توانید با خرید آنلاین طلای آب شده از بازار طلا، با خیال راحت و به آسانی طلا را به سبد سرمایه‌گذاری خود بیفزایید و از حفظ ارزش سرمایه‌تان لذت ببرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403070806259
  • خبرنگار :