اختصاص اعتبار برای موزه‌های بخش خصوصی کاشان

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از موزه‌های بخش خصوصی خبر داد.

علیرضا عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اختصاص اعتبار برای موزه مردم‌شناسی برزک دو میلیارد و پانصد میلیون ریال،‌ موزه تاریخ عکس و سینما یک میلیارد ریال، موزه هنرهای تجسمی شیبانی یک میلیارد ریال، موزه اسباب بازی و عروسک نیز یک‌میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: با هدف بررسی محتوایی و مطالعه امکان سنجی راه اندازی موزه عاشورا در خانه تاریخی ابریشم چی کاشان، نیز چهار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، تصریح کرد: پیشینه تاریخی و تمدنی در شهرستان کاشان، واجد ظرفیت‌های ویژه برای راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در موضوعات مختلف است و امیدواریم که بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افزایش تعداد موزه‌ها در این شهرستان باشیم.

عبدالله‌زاده گفت: علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران در شهرستان کاشان پنج موزه تخصصی را مدیریت می‌کنند که نشانه جایگاه ویژه این شهرستان از لحاظ تعداد موزه است.

وی افزود: مجموعه‌داران بخش خصوصی هم در حال تکمیل مدارک‌ برای تبدیل به موزه هستند که با تبدیل آنها به موزه، تعداد موزه‌های شهرستان کاشان به عدد ۱۰ خواهید رسید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070806238
  • خبرنگار : 50260