"وادا" متهم به سهل‌انگاری قبل از المپیک پاریس شد

نیویورک تایمز از یک سهل‌انگاری بزرگ از سوی وادا قبل از المپیک پاریس خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بار دیگر در انجام وظیفه خود در تضمین پاکی ورزش کوتاهی کرده و رسوایی جدیدی در دنیای ضد دوپینگ به وجود آمده است.

این بار، "وادا" متهم به سهل‌انگاری شده است. نشریه آمریکایی نیویورک تایمز خبر داد در آستانه المپیک ۲۰۲۴، داده‌های حداقل دو هزار آزمایش از شرکت کنندگان در المپیک در نتیجه نقص رایانه از سوی "وادا" از بین رفته است. در نتیجه، بیش از ۹۰۰ ورزشکار مظنون به نقض قوانین دوپینگ به راحتی در این رقابت‌ها شرکت کردند. برخی از این ورزشکاران ممکن است در پاریس مدال گرفته باشند.

در ماه اوت سال جاری رسانه‌های جهان اطلاعات تکان دهنده‌ای از نقض قوانین جهانی ضد دوپینگ در آمریکا منتشر کردند. در این اطلاعات آورده شد در دهه ۲۰۱۰، آژانس ضد دوپینگ آمریکا از خدمات "ماموران مخفی" استفاده می‌کرد و به ورزشکارانی که دوپینگ کرده بودند، قول مساعدت داده شد تا در رقابت‌ها حضور داشته باشند. پس از ضربه جدی به شهرت این نهاد، آژانس ضد دوپینگ آمریکا اقدامی تلافی جویانه انجام داد و شواهدی را در مورد اشتباه وحشتناک WADA در آستانه المپیک پاریس در اختیار نیویورک تایمز قرار داد.

وادا تاکید کرده که برخی مسائل فنی رخ داده و این سازمان همچنین تاکید کرد که این مسائل هیچ تاثیر منفی بر بازی‌های المپیک یا پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ نداشته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403070806218
  • خبرنگار : 71460