فرمانده انتظامی استان:

تشکیل پلیس گردشگری نیاز کرمانشاه است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تورهای گردشگری و مراکز اقامتی غیرمجاز باید سامان‌دهی شود، گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان گردشگرپذیر است، تشکیل پلیس گردشگری با آموزش‌های ویژه برای برخورد مناسب در این حوزه نیاز استان است.

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در نشست بررسی امنیت گردشگری استان کرمانشاه، با تاکید بر لزوم ارتقای امنیت گردشگران به ویژه در اماکن گردشگری استان، اظهارکرد: باید توجه ویژه‌ای به امنیت گردشگران در مراکز گردشگری استان شود.

وی با اشاره به اینکه نماینده ویژه نیروی انتظامی در حفاظت از آثار تاریخی در اداره‌کل میراث‌فرهنگی مستقر است، تاکید کرد: کرمانشاه در بهترین شرایط امنیتی چند سال اخیر قرار دارد و به لحاظ کاهش آمار شاخص‌های امنیتی در سطح عالی قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه باید احساس امنیت را در اذهان بالا ببریم، گفت: در جهان باید کرمانشاه را به لحاظ امنیت در سطحی بالا ببریم که گردشگران خارجی با خیال آسوده به استان سفر کنند.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری نگاه کلی کشور و رویکرد محلی استان است، تصریح کرد: باید همه مشکلات و موارد دست و پاگیر را برطرف کنیم و با پرهیز از نگاه امنیتی، گردشگر با آسودگی خاطر در سطح استان تردد کند.

حاجیان در خصوص برخورد با تورهای غیرمجاز با بیان اینکه نیروی انتظامی در منتهی الیه قضیه قرار دارد، گفت : در سامان‌دهی این مسئله نهادهای مسئول باید نقش آفرینی کنند و میراث‌فرهنگی به عنوان متولی امر بسته اقدامات خود را اعلام کند و سایر دستگاه‌های مرتبط را پای کار بکشد.

وی افزود: باید داده‌های کامل گردشگری در اختیار ما قرار گیرد و مشکلات و تخلفات را رصد و برای پیگیری در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: وزارت میراث‌فرهنگی تورهای غیرمجاز و مبلغان این تورها را شناسایی و در اختیار پلیس قرار دهد تا هشدار لازم برای اخذ مجوز به آن‌ها داده شود و اگر تخلف تکرار شد به مراجع قضایی معرفی شوند. همچنین خانه مسافرهای غیر جاز شناسایی و در اختیار پلیس قرار گیرد و فراخوان داده شود که مجوز گیرند.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد ایجاد پلیس گردشگری برای کرمانشاه به عنوان یک استان گردشگر پذیر یک نیاز است، گفت: این درخواست باید با مکاتبه میراث‌فرهنگی از طریق استانداری، وزارت کشور و ستاد کل دنبال شود که برای آن ساختار تعیین شود و افراد آموزش دیده در این حوزه فعالیت کنند.

حاجیان تصریح کرد: پلیس گردشگری نیازمند نیروهایی است که بتوانند ارتباط برقرار کنند و حداقل به زبان انگلیسی مسلط باشند.

وی در خاتمه به ضرورت توجه به مسئله آموزش اشاره کرد و گفت: با همکاری میراث‌فرهنگی آموزش تعدادی از نیروهای پلیس و فرماندهان انتظامی در سطح استان در حوزه گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی در دستور کار قرار می‌گیرد.

سامان‌دهی تورها و مراکز اقامتی غیرمجاز

 داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه گردشگری از جهات مختلف حائز اهمیت است، اظهار کرد: به لحاظ اعتقادی در قرآن کریم ۱۵۰۰ بار به گردشگری اشاره و تاکید شده است.

وی افزود: به لحاظ اقتصادی ورود هر پنج گردشگر خارجی یک شغل ایجاد می‌کند و سومین صنعت برتر جهان است که بر اساس نظر کارشناسان در آینده جایگاه نخست اقتصاد دنیا را در دست خواهد گرفت.

فرمانی با بیان اینکه گردشگری به لحاظ سیاسی و فرهنگی و زیست محیطی نیز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: کرمانشاه از لحاظ تاریخی و فرهنگی بی نظیر است و انواع گردشگری تاریخی، جنگ، طبیعت چهار فصل، گردشگری خوراک و ... در کرمانشاه وجود دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه امسال گردشگری و صلح شعار جهانی شده و باید برای تحقق این شعار حرکت کنیم، افزود: معرفی استان و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری یکی از نیازهای اساسی استان است و برای حل این مشکلات برنامه توسعه گردشگری استان تدوین شده است.

وی در خاتمه بر لزوم برنامه‌ریزی برای برخورد با تورهای غیرمجاز، سامان‌دهی خانه مسافرهای بدون مجوز و اجرایی کردن مصوبات کمیسیون امنیت گردشگران تاکید کرد و گفت: باید فضایی در استان فراهم شود که گردشگری که به استان می‌آید، سفیری برای تبلیغ استان باشد.

در این نشست که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، نماینده دادستان، نماینده استانداری، معاون و کارشناسان گردشگری و نمایندگان تشکل‌های گردشگری استان نیز حضور داشتند. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070806207
  • خبرنگار : 50184