انتقاد تشکری هاشمی از جابه‌جایی ردیف‌های بودجه شهرداری بدون اذن شورای شهر

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران از جابه جایی ردیف‌های بودجه شهرداری  بدون اذن شورای شهر انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا،  سید جعفر تشکری هاشمی پس از ارائه گزارش خزانه دار شورای شهر و ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، گفت: بدون شک این خون‌ها منجر به روشن شدن و بیداری بیشتر جامعه اسلامی خواهد شد و ان‌شاءالله حکومت غاصب اسرائیل نه تنها از منطقه بلکه از کل تاریخ محو خواهد شد. 

وی  با اشاره به گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران و با بیان اینکه برخی از ردیف‌ها گرچه جنبه درآمدی دارند اما مسئله اصلی ما نیستند، اظهار کرد: در گذشته طرحی به نام LEZ  برای کنترل محدوده آلایندگی هوا وجود داشت و امروز که  شاهد روزهای تلخ آلودگی هوا هستیم می‌بینیم  عملکرد در این حوزه صفر است، به معنای آن  که این طرح به مرحله اجرا در نیامده  و اهتمامی در این خصوص وجود ندارد برهمین اساس مسئولان شهرداری باید در این رابطه توضیح دهند. 

تشکری هاشمی با اشاره به درآمدهایی که از سامانه شهرزاد کسب می‌شود، گفت:  گزارش‌های متعددی مبنی بر  نابسامانی و اختلال مالی در سامانه شهرزاد دریافت شده است و  شاهد شکایات از سامانه شهرزاد هستیم و  تمامی دست‌اندرکاران در جریان این نابسامانی مالی که می‌تواند مشکلات مادی جدی را ایجاد کند، هستند برای مثال شهروندان می‌گویند  کارت خود را شارژ کرده‌اند اما وقتی به ایستگاه مترو مراجعه می‌کنند با اخطار عدم امکان استفاده از کارت مواجه می‌شوند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با برخی از درآمدهایی که شهرداری تهران از آنها محروم شده است، گفت:  مطابق با قانون اخذ درآمدهای جرائم رانندگی، ۶۰ درصد از مبالغ جرائم باید به شهرداری تهران پرداخت شود اما به سبب آنکه پلیس به گزارش‌ها  اشکالاتی وارد  کرده و شهرداری جواب آنها را نداده است قریب ۷ سال است که صدها یا هزاران میلیارد تومان که می‌توانست در اختیار شهر باشد  از شهرداری دریغ شده است. 

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از ردیف‌های بودجه شهرداری تهران  بدون اذن شورای شهر جابجا شده‌اند و این موضوع صراحتا با مصوبات شورای شهر در مخالفت است و باید توضیح داده شود چگونه می‌توان بدون اجازه شورا ردیف‌ها را جابجا کرد و عملکرد هزینه را تغییر داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070806181
  • خبرنگار : 71368