آتش‌نشانی رفسنجان روزانه ۵۰ مزاحم تلفنی دارد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت: روزانه به‌طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ مورد تماس‌ها با آتش‌نشانی رفسنجان مزاحمت‌های تلفنی به‌شمار می‌آیند.

علی رمضانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با گرامیداشت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی، اظهار کرد: از اول مهرماه سال گذشته تا اول مهرماه امسال، ۱۲۰۶ مورد حادثه به آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان گزارش شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد حادثه، ۵۰۵ مورد مربوط به اطفاء حریق است که بیشترین مورد مربوط به مسکونی ۶۶ مورد، تجاری و انبار ۵۳ مورد، خودرو و سایر وسایل نقلیه ۸۴ مورد، درخت ۷۳ اصله و زباله ۱۵۵ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان بیان کرد: همچنین از ۱۲۰۶ مورد حادثه، ۷۰۱ مورد مربوط به امدادونجات است که بیشترین مورد امدادونجات مربوط به ورود حیوانات وحشی و موذی ۴۷۷ مورد، تصادفات و واژگونی ۷۴ مورد، آسانسور و گیر افتادگی ۴۴ مورد و سقوط در چاه ۱۳ مورد بوده است.

رمضانی‌نژاد درباره آموزش اطفاء حریق و امدادونجات به شهروندان نیز گفت: در این رابطه ۳۱ هزار و ۲۰۸ نفر در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، ارگان‌های دولتی و غیردولتی، مراکز درمانی و جایگاه‌های سوخت(پمپ بنزین وگاز ) با همکاری اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری آموزش داده شد.

به گفته وی، در رابطه با بازدید ایمنی و پیشگیری نیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان ۱۸۹ مورد بازدید از اماکن مسکونی، تجاری و مراکز دولتی در یک‌سال گذشته انجام داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه پنج ایستگاه آتش‌نشانی در شهر فعال است، توضیح داد: ایستگاه شماره ۶ نیز در حال تجهیز است. همچنین یک ایستگاه سیار در خیابان انقلاب در حال تجهیز داریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070806129
  • خبرنگار : 50188