معضل کمبود معلم در ژاپن

شبکه رادیویی و تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» گزارش داده است معضل کمبود معلمان مدارس در ژاپن به طور فزاینده‌ای جدی شده است.

به گزارش ایسنا، این رسانه عمومی ژاپن از هیئت‌های آموزشی دولت‌های محلی‌ در سراسر کشور نظرسنجی کرد تا درباره کمبود معلم در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین مدارس ویژه معلولان اطلاعات بیشتری کسب کند.

در میان آنها ۴۳ دولت محلی تازه‌ترین آمار کمبود معلم را در ماه سپتامبر داشتند. ان‌ اچ‌ کی این ارقام را با ارقام ماه مه که بلافاصله پس از آغاز سال تحصیلی در آوریل گرفته شده بود، مقایسه کرد.

نتایج نشان می‌دهد که مدارس تحت ۴۳ دولت محلی در مجموع تا سپتامبر با کمبود ۲۳۹۷ معلم روبرو بودند. این رقم نسبت به ماه مه ۵۸۹ نفر افزایش یافت که تنها در چهار ماه نشان‌دهنده افزایش ۱.۳ برابری است.

مقامات دولت‌های محلی می‌گویند دلیل اصلی کمبود معلم این است که آنها در یافتن جایگزین برای معلمانی که به دلیل مراقبت از کودکان، زایمان یا موارد پزشکی از مرخصی استفاده می کنند، مشکل دارند.

به گزارش ان اچ کی، برخی از مسئولان شهرداری خاطرنشان کردند که معاونان و سایر کارکنان اداری مدارس خودشان با انجام وظایف آموزشی معلمان سعی در پر کردن این خلأ دارند. برخی دیگر خاطرنشان کردند که افراد کمتری مایل به ثبت نام برای مشاغل آموزشی پاره وقت هستند.

همچنین این کشور طی سال های اخیر با بحران کاهش جمعیت روبرو بوده است و مقامات نسبت به روند کاهشی زاد و ولد در ژاپن که می‌تواند در آینده نزدیک روی جمعیت نیروی کار جوان تاثیر منفی داشته باشد، هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403070806124
  • خبرنگار : 71658