تماس تلفنی نخست‌وزیر عراق با همتای لبنانی در پی شهادت سید حسن نصرالله

نخست‌وزیر عراق در تماسی تلفنی با همتای لبنانی خود بر موضع ثابت کشورش در حمایت از لبنان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع‌رسانی «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که وی در تماسی تلفنی با «نجیب میقاتی» همتای لبنانی خود درباره تحولات اخیر گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری ملی عراق (نینا)، در این بیانیه آمده است که السودانی بر موضع ثابت و اصولی بغداد در زمینه حمایت از لبنان تاکید کرد.

السودانی همچنین مراتب تسلیت دولت و ملت عراق در پی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را به نجیب میقاتی ابلاغ کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین با اشاره به اینکه عراق به ارائه تمامی کمک‌های مورد نیاز ملت برادر لبنان ادامه خواهد داد، بر لزوم هماهنگی تلاش‌های عربی و اسلامی برای توقف حملات مداوم صهیونیست‌ها که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله شد.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070806086
  • خبرنگار : 71610