ورود شورای تأمین استان البرز به مسأله ساخت و ساز غیرمجاز

مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز گفت: در اولین جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیرمجاز استان البرز قرار شد استانداری البرز از طریق شورای تامین، درخواست ایجاد شعبه ویژه‌ای در دادگستری جهت رسیدگی سریعتر به پرونده‌های ساخت و ساز غیر مجاز مطرح کند.

سیدامیر فتاحیان در اولین جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری و ساخت وساز غیرمجاز استان البرز که روز یکشنبه هشتم مهرماه با حضور دستگاه‌های قضایی، انتظامی و ادارات مختلف از جمله ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از استفاده از قوه قهریه برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز، زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز است گفت: همه دستگاه‌ها از تمهیدات لازم برای دستیابی به این مهم استفاده نمایند.

فتاحیان افزود: باید توجه ویژه‌ای به تغییر غیر مجاز کاربری باغات شود، چرا که این اقدام به دلیل ارزش افزوده ی بالایی که برای مالکان دارد، صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به مصوبات مهم این جلسه اشاره کرد و افزود: مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گزارش اقدامات تصویب طرح‌ها را ارسال نماید و همچنین مدیر جهاد کشاورزی استان کارگروه ویژه‌ای برای رصد مصوبات تبصره یک ماده یک(قانون حفظ کاربری اراضی و باغات) ایجاد کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد استانداری البرز از طریق شورای تامین، درخواست ایجاد شعبه ویژه‌ای در دادگستری جهت رسیدگی سریعتر به پرونده‌های ساخت و ساز غیر مجاز مطرح کند.

این مسئول در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز هر دو هفته یکبار از کاداستر اراضی کشاورزی گزارشی به کارگروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز ارائه دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070806078
  • خبرنگار : 50022