عضو مجلس خبرگان رهبری:

سید مقاومت یک شخص نبود بلکه یک راه بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سید مقاومت یک شخص نبود بلکه یک راه بود، یادآور شد: راه سید حسن نصرالله مقاومت و جهاد بی امان تا شهادت بود؛ سید حسن نصرالله هیچ گاه از قطار انقلاب پیاده نشد. او مقاومت کرد و ایستاد و به کوری چشم دشمنان ما هم مقاوم و استوار در این صحنه ایستاده‌ایم، چرا که این راه، صراط مستقیم و تنها راه نجات است.

آیت الله سید احمد خاتمی امروز ۸ مهرماه در اجتماع حوزویان و مردم قم که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با تسلیت و تبریک شهادت مجاهد کبیر سید حسن نصرالله، اظهار کرد: با این شهادت‌ها نه تنها ذره ای از شور و نشاط مجاهدان نمی کاهد بلکه به فضل خدا بر نشاطشان خواهد افزود و تا نابودی رژیم صهیونیستی این مسیر را ادامه خواهند داد و به کوری چشم دشمنان مسیر سید حسن نصرالله پر رهرو خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مقام معظم رهبری او را مجاهد کبیر، شخصیتی باعظمت، یک مکتب، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی خواندند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیامشان فرمودند: «سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.»، براین اساس حزب الله لبنان توانایی دفاع از خود و مردم مظلوم فلسطین و لبنان را دارد و سرنوشت منطقه با نیروی مقاومت و در راس آن حزب الله رقم خواهد خورد.

خاتمی بیان کرد: ملت ما در داغ سید حسن نصرالله یار برجسته سید الشهدا غرق ماتم هستند، اما ما نباید وظایف خود را ازیاد بریم، اولین وظیفه ما اطاعت از ولایت است؛ در این شرایط خط ما باید خط ولایت باشد.

وی گفت: یکی از وظایف ما همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند: بر همه مسلمانان فرض است با همه امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز قرار بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:  زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت یکی از وظایف ما است، فرهنگی که ۴۵ سال دشمنان را پشت مرزها نگه داشته و همانگونه که تاکنون نتوانستند به برکت این فرهنگ غلطی بکنند از این پس هم نخواهند توانست.

عضو فقهای شورای نگهبان اعلام کرد: زیست انقلابی است که اسلام را حفظ کرده، می‌کند و خواهد کرد و این زیست انقلابی است که اسلام را مثل خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان اسلام قرار داده است .

وی تاکید کرد: حوزه علمیه نجف قبل از قم برای حوادث لبنان تعطیل شد و حوزه علمیه قم هم همراهی کرد. در همین حادثه حوزه نجف به پاس احترام به سید مقاومت سه روز درس را تعطیل کرد و در این راستا نیز حوزه‌های علمیه ایران نیز همراهی کردند.

خاتمی گفت: مراقب جنگ روانی دشمن و مراقب این فضای مجازی بیگانه باشید که برای ایجاد اختلاف و سرد کردن مردم از انقلاب سراسر دروغ است، بسیاری از خبرهای فضای مجازی بیگانه، فضای فسق است و باید در این عرصه مراقبت شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070806066
  • خبرنگار : 50455