فراگیری بیش از ۴۶ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی از ارائه ۴۶ هزار و ۱۹۲ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در ۲ بخش دولتی و خصوصی در ۶ ماهه اول سال‌جاری در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

علی مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این اداره‌کل در دو بخش دولتی و خصوصی توانسته است در خوشه‌هایی چون خدمات، صنعت، فرهنگ‌وهنر و کشاورزی تعداد هشت میلیون و ۶۰۴ هزار و ۵۹۹ نفر، ساعت آموزش‌های فنی و مهارتی را به علاقمندان و مهارت‌آموزی در استان ارائه نماید.

وی افزود: از مجموع ۴۶ هزار و ۱۹۲ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در ۶ ماهه اول سال‌جاری تعداد ۱۷ هزار و ۹۲۱ نفر در خوشه صنعت، ۲۴ هزار و ۳۲۳ نفر در خوشه خدمات، ۲هزار و ۵۲۴ نفر در خوشه فرهنگ‌وهنر و یک هزار و ۴۲۴ نفر نیز در خوشه کشاورزی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان، تعداد ۲۹ هزار و ۲۶۹ نفر ویژه بانوان و ۱۶ هزار و ۹۲۳ نفر نیز مربوط به آقایان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی مطرح کرد: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی در زندان سه هزار و ۳۱۷ نفر، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ۶۵۰ نفر، سکونت گاه‌های غیررسمی ۳۰۶ نفر، روستاها ۹۸۳ نفر، مراکز ثابت و سیار شهری ۹ هزار و ۱۴۳ نفر، صنعت یک هزار و ۳۵۲ نفر، عشایر تعداد ۷۶ نفر، آسیب دیدگان اجتماعی ۱۰۳ نفر و سربازان وظیفه سه هزار و ۳۵۰ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال‌جاری تعداد ۱۷۱ مورد صدور پروانه تاسیس، ۳۰ مورد تمدید پروانه آموزشگاه، ۳۴۲ مورد بازآموزی و نظارت هوشمند مربیان، ۱۶ مورد افزایش رشته‌های آموزشی، ۴۵۲ مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، ۴۰ مورد رسیدگی به شکایات مردمی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی، وی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سال‌جاری تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فعال به تعداد ۷۴۶ مورد و تعداد مربیان فعال این بخش نیز (آقایان و بانوان) تعداد یک هزار و ۴۷۵ نفر بوده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070806036
  • خبرنگار :

برچسب‌ها