خلاصه اخبار مجلس، ۸مهر؛ بررسی جنایات رژیم صهیون در جلسه غیرعلنی

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسات علنی و غیرعلنی امروز (یکشنبه) هشتم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ در پی شهادت سیدحسن نصرالله ، مجلس شورای اسلامی سیاه پوش شد و صبح امروز، جلسه غیر علنی برای بررسی موضوع شهادت دبیرکل حزب الله لبنان برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام علیرضا سلیمی جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات منطقه بود و این موضوع مطرح شد که جنایات رژیم صهیونیستی ناشی از ضعف است و در حوزه راهبردی دچار شکست جدی و معنادار شده به همین دلیل دنبال ایجاد جنگ روانی و حرکت رو به جلو تاکتیکی است البته که مقاومت قوی‌تر از گذشته به راهش ادامه داده و سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی می‌زند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: ما حتما پاسخ جدی، معنادار و پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی خواهیم داد امیدوارم تحمل پاسخ ما را داشته باشند البته که در نهایت همگان دردکشیدن آنها را خواهند دید.

در ابتدای جلسه علنی هم رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود درباره موضع جمهوری اسلامی در برابر جنایت‌های باند ترور صهیونیستی، گفت: ما حمایت از مقاومت را اقدامی بر اساس باورهای عمیق انسانی و اسلامی و همچنین حفظ و تقویت مقاومت را بخشی از ارکان استراتژیک تامین امنیت ملی و امنیت منطقه در برابر تجاوزگران صهیونیست می‌دانیم و بر اساس حکم شرعی رهبر انقلاب در کمک به مقاومت تا هر سطحی که لازم باشد به خود تردید راه نخواهیم داد و همچنین معتقدیم رژیم صهیونیستی با پشتیبانی های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی مالی، رسانه‌ای و بین‌المللی آمریکا اقدامات جنایتکارانه خود را طراحی و اجرا می‌کند و ایالت متحده در تمام این جنایت‌ها شریک جرم است و تا زمانی که رژیم صهیونیستی را مجبور به رعایت چارچوب‌های انسانی و بین‌المللی نکرده است باید تبعات آن را بپذیرد.

در جریان این نطق، نمایندگان در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی ضمن تجمع مقابل جایگاه هیأت رئیسه، با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» جنایات رژیم صهیونسیتی و حامیان او را محکوم کردند.

نمایندگان مجلس  همچنین در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با مردم لبنان و فلسطین تاکید کردند که از همه ظرفیت‌های در اختیار خود برای پیشتیبانی از جبهه مقاومت به ویژه حزب‌الله لبنان استفاده می‌کنند.

درادامه جلسه علنی، روح‌الله متفکر آزاد در نوبت تذکر خود، در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قطعاً مقاومت اسلامی لبنان بلد هستند که چگونه تقاص شهید بزرگ را پس بگیرند.

در تذکری دیگر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی هم تاکید کرد: این اقدام نشانگر ضعف باند جنایتکار رژیم صهیونیستی است و آنها حیات خود را در خونریزی و راه انداختن دریای خون می‌دانند اما بدانند در این دریای خون بدون شک غرق خواهند شد.

همچنین مرتضی محمودی تاکید کرد که حتماً ما باید وعده صادق و وعده انتقام را محقق کنیم و ان‌شاءالله این نیز محقق خواهد شد.

در واکنشی دیگر به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان، احمد نادری تصریح کرد: حزب الله لبنان اکنون دیگر نه حزب و گروهی با چند صد هزار نفر در لبنان بلکه جبهه‌ای با جمعیتی چند ۱۰ میلیون نفری در سراسر منطقه و جهان حتی اروپا و آمریکا و جبهه‌ای است که بر اساس آیات قرآن توان نظامی خویش را گسترش داده و تقویت نموده و در انتظار نبردی نهایی است.

 سید جواد حسینی‌کیا هم در نوبت تذکر خود تاکید کرد: شهادت سید حسن نصرالله انزوای رژیم صهیونیستی را تسریع خواهد بخشید.

محمدرضا احمدی با بیان این‌که ما منتظر انتقام و خون‌خواهی فرماندهان جبهه مقاومت هستیم اظهار کرد که ما محکم کنار حزب‌الله لبنان ایستاده‌ایم.

در تذکری دیگر سید اسماعیل حسینی گفت: بعد از جنایات اسرائیل همه جهانیان چشم انتظار پاسخی قوی، همه جانبه و تاریخی به گستاخی صهیونیست‌هاست. مسئولین محترم نظامی و امنیتی ما با تجارب گرانبهایی که دارند مورد اعتماد مردم‌اند.

حسین امامی راد هم در تذکری خاطرنشان کرد که راه و مکتب او ادامه خواهد داشت و خون او ضربات مقاومت را به اسراییل کاری‌تر کرده است.

همچنین سارا فلاحی با بیان اینکه صهیونیست‌ها بدانند که وعده الهی محقق خواهد شد، افزود: به زودی مردمانی سخت نیرومند بر شما گماشته می‌شوند و شما را از خانه‌هایتان بیرون خواهند کشید.

تعداد دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در تذکرات جداگانه‌ای با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله تاکید کردند که حزب‌الله قوی‌تر از گذشته به راهش ادامه خواهد داد و به زودی اسرائیل غاصب و کودک‌کش از بین می‌رود.

ناطقین مجلس

نتاج: ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی کوبنده‌تر خواهد شد

شهین جهانگیری: زنان و دختران بیشتری در جایگاه مدیریتی دولت چهاردهم قرار گیرند

معصومی: شورای امنیت باید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی غاصب واکنش نشان دهد

راستینه: نتیجه خون سید حسن نصرالله نابودی رژیم اسرائیل است

موسوی: چنانچه باز هم در انتقام دشمنان تعلل کنیم باید منتظر اتفاقات ناگوارتری باشیم

***

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز،‌ در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، نمایندگان شرایط تمدید مهلت اخذ رای در انتخابات شوراها را تعیین و مدارک لازم از سوی رای‌دهندگان برای شرکت در انتخابات شوراها را مشخص کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

رئیسی: چرا فرمان رهبری درباره خونخواهی شهید هنیه اجرا نمی‌شود؟

نخعی: قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

حق وردی: نوسازی و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی از مطالبات مردم تهران است

اسماعیلی: باید سریعاً درباره فرآیندهای مبهم و پیچیده استخدامی معلمان تجدیدنظر شود

زارعی: آیین نامه اجرایی قانون کولبری و ملوانی برخلاف روح حاکم بر مصوبه مجلس است

احمدی: جزایر سه گانه ایرانی الی الابد ایرانی خواهد ماند

جراره: مردم منطقه منتظر واکنش قاطع هستند

دهانی: شیوه سنجش و پذیرش کنکور اصلاح شود

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070805980
  • خبرنگار : 71381