رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان به ایسنا خبر داد:

تداوم بارندگی‌ها در سمنان/ ثبت ۳ ایستگاه پربارش در استان

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی ۱۷ میلیمتری در ایستگاه ملاده در شهرستان مهدیشهر خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ایستگاه‌های ملاده، پرور و مهدیشهر به ترتیب با ۱۷، ۱۲.۷ و ۱۰.۸ میلیمتر بارندگی بیشترین بارندگی‌ها را طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان داشتند.

وی ادامه داد: همچنین ایستگاه‌های ایوانکی و پیغمبران با ۹.۳ میلی‌متر و چاشم و لرد نیز هر کدام با ۹ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارش را در استان طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

وی با اشاره به بارندگی‌ها در مرکز استان افزود: در شهرستان سمنان نیز ۱.۵ میلمتر بارندگی طی شبانه روز گذشته ثبت شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از تداوم بارش‌های طی امروز و فردا در این استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی فعال فعلی طی امروز هشتم و فردا نهم مهرماه نیز فعال خواهد بود. البته شدت بارندگی های امروز در مقایسه با فردا بیشتر خواهد بود.

میرشجاع در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با وضعیت دمای هوا در استان اظهار کرد: طی امروز و فردا نیز شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود اما از فردا به تدریج تا روز چهارشنبه شاهد افزایش تدریجی دمای هوا در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که از فردا تا چهارشنبه شاهد افزایش حداقل ۱۰ درجه‌ای دما در استان سمنان خواهیم بود. البته از جمعه پیش رو مجددا شاهد روند کاهشی دما خواهیم بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان یادآوری کرد: این سامانه بارشی تا ۹ مهرماه منجر به بارندگی‌هایی در نقاط مختلف استان خواهد شد.

وی گفت: ایستگاه احمدآباد با ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین و ایستگاه پرور در بخش شهمیرزاد با ۴.۱ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070805914
  • خبرنگار : 50233