معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان تهران اعلام کرد

ارجاع ۳۶۳۴ پرونده به مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه استان تهران در سال ۱۴۰۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان تهران گفت: میزان پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه استان تهران در سال ۱۴۰۳، تعداد ۳۶۳۴ مورد بوده است که تاکنون از این تعداد ۲۸۱ مورد به سازش موقت رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان تهران  و صوفی مدیر کل نظارت دیوان عالی کشور از ۲ مرکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در شهر تهران بازدید کردند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری تهران بیان داشت: با توجه به  ظرفیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه باید ارجاعات غیر از طلاق توافقی هم به این مراکز صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش دریافتی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه میزان پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه استان تهران در سال ۱۴۰۳، تعداد ۳۶۳۴ مورد بوده است که تاکنون از این تعداد ۲۸۱ مورد به سازش موقت (سازش موقت شامل پرونده  زوجینی می‌شود که شش ماه از سازش و انصراف از طلاق آنان گذشته است) رسیده‌اند.

نیکوکار افزود: با سنجش نسبت زوجین سازش یافته به تعداد زوجین متقاضی طلاق در مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان تهران مشخص گردید که تاکنون تعداد ۶۰۴ مورد سازش پایدار حاصل گردیده است. (سازش پایدار شامل پرونده زوجینی می شود که ۱۲ ماه از سازش و انصراف از طلاق آنان گذشته است و تاکنون به مراکز مشاوره خانواده جهت ثبت مجدد درخواست طلاق مراجعه ننموده‌اند.

صوفی مدیر کل نظارت دیوان عالی کشور گفت: مراکز مشاوره باید گزارش دقیق از ورودی پرونده‌ها به مراکز خود داشته باشند تا در زمان گزارش گیری با مشکل روبرو نشوند.

وی افزود: مدیران افزایش میزان صلح و سازش در جامعه تأثیر بسزایی دارد و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403070805909
  • خبرنگار :

برچسب‌ها