تبیین وقایع و حوادث منطقه وظیفه همگان در قبال محور مقاومت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، تبیین وقایع و حوادث منطقه را کمترین وظیفه همگان در قبال محور مقاومت و مردم مقاوم غزه و لبنان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز یکشنبه ۸ مهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و شهدای محور مقاومت اظهار کرد: آنچه امروز در جبهه‌های مقاومت رخ می‌دهد ثمره خون شهدا و فداکاری رزمندگان اسلام است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه حمایت از فلسطین و غزه یک تکلیف قطعی و واجب است، افزود: کمترین کاری که می‌توانیم برای حمایت از مردم بی‌دفاع غزه انجام دهیم تبیین وقایع و حوادث منطقه است تا انگیزه مردم برای حمایت از فلسطین و لبنان افرایش یابد.

وی با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند نظام جمهوری اسلامی در دنیا دو جاذبه اصلی دارد که شامل جنبه سیاسی و جنبه معنوی آن می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ظلم‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار از جذابیت‌های سیاسی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: امروز شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی، در دورترین نقاط جهان نیز شنیده می‌شود و همگان می‌دانند ایران قصد تجاوز به سایر کشورها را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی عدالت‌محوری، پیگیری صادقانه حقوق بشر، سر دادن ندای صلح و آرامش در جهان را از دیگر ویژگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: توجه به معنویت، جذابیت دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران است که نمونه‌های بارز آن‌را در هشت‌سال دفاع مقدس مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، معنویت و ارزش‌گرایی را از جهل و خرافه تفکیک و به مردم معرفی کرده است، گفت: آنچه گاهی به نام معنویت توسط برخی افراد نامطلع و منفعت‌طلب مطرح می‌شود با حقیقت معنویت که از سوی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و بزرگان تبیین شده است، تفاوت دارد. 

امام جمعه سمنان تاکید کرد: اگر نسل جوان با حقیقت معنویت و ارزش‌های اسلامی آشنا شوند، زمینه تهاجم فرهنگی دشمنان از بین خواهد رفت. 

نماینده مقام معظم رهبری در استان وظیفه‌شناسی در راه خدا را ثمره بندگی و معنویت حقیقی عنوان کرد و افزود: یکی از نیازهای واقعی و فطری نسل جوان، توجه به معنویت است که نمی‌تواند از توحید و خدامحوری جدا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی توجه به قرآن کریم بویژه درک معانی و معارف آنرا یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی در کشور دانست و گفت: اگر می‌خواهیم شاهد تجلی آثار برگزاری محافل انس با قرآن کریم باشیم باید قرآن را محور سبک زندگی خود قرار دهیم.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با انتقاد از رواج برخی بدعت‌ها در مراسمات ترحیم اموات تصریح کرد: گاهی مواقع شاهد اجرای برنامه‌های عجیبی در آرامستان‌ها هستیم که نه تنها باعث شادی روح اموات نمی‌شود بلکه آنان را آزار می‌دهد.

وی حفظ آیات قرآن را یکی از عوامل صبر و مقاومت مردم غزه در برابر صهیونیست‌ها دانست و گفت: امیدواریم شاهد رونق بیش از پیش محافل قرآنی در رشته‌های مختلف آن باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تمجید از برگزاری برنامه‌های نکوداشت مفاخر و بزرگان استان اظهار کرد: معرفی چهره‌ها و الگوهای علمی، فرهنگی، هنری و دینی علاوه بر بزرگداشت این افراد، مسیر رشد و اعتلای جامعه را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی همچنین با اشاره به دغدغه متدینین و دلسوزان در خصوص عفاف و حجاب گفت: گاهی اوقات در ادارات دولتی نیز شاهد کم‌توجهی و حتی بی‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب هستیم درحالی‌که می‌توان ورود و خروج افراد به دستگاه‌های دولتی را بر اساس قوانین و عرف، ضابطه‌مند کرد و چنانچه در این خصوص کوتاهی کنیم شاهد پیامدهای مخرب آن خواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در پایان از نهایی شدن یک برنامه به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان خبر داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070805908
  • خبرنگار :