تصویب طرح مطالعات حد بستر، حریم و ساماندهی رودخانه «امیرآباد» رزن

فرماندار رزن از تصویب طرح مطالعات حد بستر، حریم و ساماندهی رودخانه امیرآباد این شهرستان خبر داد.

علی اصغر غفاری‌آثار یکشنبه ۸ مهرماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات رودخانه روستای «امیرآباد» که به منظور تصویب طرح مطالعات حدبستر، حریم و ساماندهی این رودخانه که در محدوده شهر و توسعه شهر رزن قرار دارد برگزار شد، اظهار کرد: با تصویب طرح مطالعات رودخانه امیرآباد شرایط برای تعیین تکلیف زمین‌های الحاقی و تملکی نهضت ملی مسکن مهیا شده است.

وی با بیان اینکه تثبیت بستر و لایروبی شاخه غربی رودخانه امیرآباد به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب نامتعارف توسط شهرداری رزن انجام خواهد شد، تصریح کرد: در ساماندهی این رودخانه باید عرض هشت متر بستر رودخانه رعایت شده و از منتهی الیه بستر رودخانه نیز به عرض پنج متر به طرفین حریم رودخانه امیرآباد توسط شهرداری رزن و با نظارت آب منطقه‌ای استان ظرف مدت یکسال اجرایی و عملیاتی شود.

غفاری آثار افزود: با پایان یافتن طرح مطالعات رودخانه امیرآباد توسط مشاور ذیصلاح و تصویب طرح برای اجرا توسط شهرداری رزن، تعیین تکلیف طرح نهضت ملی مسکن نیز که از سوی راه و شهرسازی منتظر تصویب و اجرای ساماندهی بستر و حریم رودخانه بود حل شد.

وی گفت: با رفع مشکل ساماندهی و تثبیت بستر و حریم رودخانه امیرآباد، راه و شهرسازی موظف است ظرف مدت یک هفته زمین‌های الحاقی و تملکی برای نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کند.

غفاری‌آثار یادآور شد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با خرد و کار جمعی ضمن در نظر گرفتن نکات فنی و علمی و با تصویب طرح مطالعات رودخانه امیرآباد شرایط برای تعیین تکلیف زمین‌های الحاقی و تملکی نهضت ملی مسکن مهیا شده است و با این رویکرد ۱۶۰۰ نفر از مردم شهر رزن خانه دار می‌شوند.

 انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070805892
  • خبرنگار : 50037