در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

اعتماد مردم به داروخانه‌های هلال احمر / سود بسیار پایین این داروخانه‌ها

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتماد مردم به داروخانه‌های هلال احمر، گفت: فعالیت‌ داروخانه‌های هلال احمر فی نفسه هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای تامین ملزومات و نیازهای اساسی دارویی مردم است.

دکتر حمیدرضا دهقان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌ داروخانه‌های هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر  یک نهاد عمومی غیردولتی است و بسیاری از هموطنانی که به داروخانه‌های هلال احمر مراجعه می‌کنند، توان تامین هزینه‌های دارویی نداشته و گاها تا ۳۰ درصد از افراد حتی فرانشیز داروها را هم پرداخت نمی‌کنند.

دهقان اضافه کرد: بنابراین ما در این حوزه، کاری کاملا خدماتی و انسانی انجام می‌دهیم و گردش مالی ما از سود بسیار پایینی برخوردار است. بنابراین جنبه‌های انسانی این خدمت قوی‌تر از جنبه‌های اقتصادی آن است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: داروخانه‌های هلال‌احمر با هدف کمک به بیماران فعالیت می‌کند. این داروخانه‌ها براساس وظیفه حمایت و کمک به افراد محروم تأسیس شده است و بنابراین امری طبیعی است که هلال‌احمر با توجه به وظیفه درمانی‌اش به تدارک دارو هم بپردازد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: ما بعنوان معین وزارت بهداشت در خدمت نظام سلامت هستیم،  اعتماد مردم به هلال‌احمر و داروخانه‌هایش، بحث امروز و دیروز نیست، این اعتماد نزدیک به ٣٠ سال است که شکل گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403070805860
  • خبرنگار : 71070