آلیا: کشورها و سازمانهای بین‌المللی چه زمانی از حقوق بشر دفاع می‌کنند؟

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم در واکنش به جنایات اخیر اسرائیل در ضاحیه بیروت این سوال را طرح کرد که چه زمانی قرار است سران کشورهایی که برای دفاع از حقوق حیوانات هم سازمان تاسیس می‌کنند، فکری برای توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی کنند؟

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: جنایتهای دیوانه‌وار بنیامین نتنیاهو در بیروت دو عامل اساسی دارد؛ یکی، آشوب شدید در داخل کابینه نخست‌وزیر وحشی رژیم صهونیستی است، چراکه صهیونیست‌ها با جنایت‌هایی که در بیروت و غزه و کرانه باختری مرتکب شده‌اند، سعی در سرپوش گذاشتن بر اختلافات و تنش‌های سیاسی شدید داخلی خود دارند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هفتم ادامه داد: عامل دیگر قرار گرفتن در آستانه اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی (15 مهر) و نرسیدن صهیونیست‌ها به اهداف اعلام شده‌شان است. صهیونیست‌ها با بمباران مناطق مسکونی بیروت و غزه و کرانه باختری با بمب‌های سنگرشکن اوج سنگدلی و بی‌رحمی خودشان را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که رژیم صهیونیستی کلیه خط قرمزهای بین‌المللی و منشور حقوق بشر را زیر پا گذاشته است، بر مجامع بین‌المللی حقوق بشری واجب است علیه این فاجعه بشری، اقدام کنند. مسئله شیعه، سنی یا حتی مسلمان بودن نیست، بلکه مسئله جنایت جنگی علیه انسان و انسانیت است. ژ

آلیا افزود: سران حاکم بر رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه مقامات آمریکایی دست به نسل‌کشی علیه بشریت زده‌اند. امروز بر هر انسانی که در این جهان زندگی می‌کند، واجب است تا مدبرانه علیه این جنایتکار قیام کند تا دست در دست یکدیگر در قالب مجامع بین‌المللی و اسلامی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی متوقف شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم طرح شکایت علیه صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برخورد با سران صهیونیست از طرق مختلف امکان‌پذیر است؛ از جمله طرح شکایت در جلسات اضطراری مجمع کشورهای عضو جنبش عدم تعهد یا سازمان همکاری‌های اسلامی. این کشورها باید به سرعت جلسات فوق‌العاده تشکیل دهند و از طریق قطعنامه یا تصمیمات واحد جلوی کشتار مردم بیگناه بیروت ، غزه و کرانه باختری را بگیرند، در غیر این صورت دامنه تجاوز رژیم صهونیستی از کشورهای همسایه عبور کرده و دامن‌گیر کشورهای مسلمان خاورمیانه هم می‌شود.

آلیا نشست سران کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در دوحه قطر را از دیگر ظرفیت‌های شکایت علیه صهونیست‌ها دانست و گفت: کشورهای عضو این مجمع باید حتما تصمیم بگیرند که نشست‌شان خروجی قابل اهمیتی داشته باشد تا از تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها کاسته شود. سکوت کشورهای جهان و مجامع بین‌المللی و اسلامی در برابر اقدامات صهیونیست‌ها بی‌شک جای سوال است. چه زمانی قرار است سران کشورهایی که برای دفاع از حقوق حیوانات هم سازمان تاسیس می‌کنند،  فکری برای توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی کنند؟ بحرانی‌ترین زمان از زمان فعلی چه زمانی است و این کشورها و سازمانها و مجامع قرار است چه زمانی اقدامی در جهت حمایت عملی از حقوق بشر از خود نشان دهند؟

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس مجلس هفتم تبیین سخنان مقام معظم رهبری در دفاع از مظلوم و پاسخ به تجاوزات ظالم در جهان اسلام را دیگر پیشنهادش مطرح کرد و گفت: با تبیین این سخنان شاید در بین دولت‌ها و ملت‌های مسلمان بصیرتی پیدا شود و برای توقف خونریزی‌ها در فلسطین ، لبنان و سوریه راه‌حلی عملیاتی پیدا شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070805832
  • خبرنگار : 90089