مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان:

نگاه اقتصادی به مدارس غیردولتی نداریم

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت: نگاه اقتصادی به مدارس غیردولتی را به هیچ عنوان قبول نداریم.

امین خاکسفیدی شامگاه شنبه در جلسه گردهمایی بصیرت افزایی و تبیینی مدیران مدارس و مراکز غیردولتی ناحیه ۲ زاهدان اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس را رصد می‌کنیم.

خاکسفیدی افزود: کار تربیتی کاری اداری نیست بلکه یک اعتقاد صحیح و دغدغه جدی و مهم است.

وی گفت: شاید ما از بسیاری از کارهای فرهنگی گلایه‌مند باشیم اما از باب تذکر باید از خودمان بپرسیم زمانی که مسئول یک مدرسه و یا حتی کلاس بوده‌ایم چه اتفاقی مثبتی در این زمینه رخ داده است.

خاکسفیدی اظهار کرد: مدارس غیردولتی ظرفیتی بسیار بزرگ و بازوی کمکی برای مجموعه آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی کمکی برای پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان هستند، افزود: نگاه اقتصادی به مدارس غیردولتی را به هیچ عنوان قبول نداریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تصریح کرد: برخی از مدارس انصافاً در مسائل تربیتی حضوری فعال دارند و فعالیتشان صرف آموزشی نیست اما در برخی از مدارس غیردولتی احساس می‌شود مسائل فرهنگی ضعیف‌تر خودشان را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: احساس ما بر آن است؛ آنجایی کار درست انجام می‌شود که محور مدرسه مدیری دغدغه‌مند باشد.

خاکسفیدی عنوان کرد: اگر بحث حجاب و عفاف مطرح می‌شود؛ مدیر مدرسه باید اول خودش مقید به آن باشد چراکه هنگامی می‌تواند به دانش آموزان و همکاران خود آن را القا کند و انتظار جدیت از آنان داشته باشد که خودش عملگرا باشد.

وی افزود: در مسائل آموزشی و پرورشی هیچ تعارفی وجود ندارد لذا باید با تمام وجود مسئولیتی را که پذیرفته‌ایم انجام دهیم زیرا وقتی دغدغه وجود داشته باشد می‌توانیم از همکاران و دانش آموزان انتظار آن کار را داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان با تاکید بر اینکه از تمامی مدیران مدارس برنامه‌ریزی برای اجرای کارهای فرهنگی مطالبه خواهد شد، بیان کرد: نقش پذیری و احساس مسئولیت معلمان و مربیان سرآغازی برای فعالیت‌های تربیتی است.

وی ادامه داد: کار فرهنگی تربیتی صرف همکاران پرورشی نیست بلکه تمام معلمان و مربیان با محوریت مدیران در مدرسه دخیل هستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070805826
  • خبرنگار :