تعمیرکارنماها را به خانه خود راه ندهید!

رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی کرج گفت: مردم اگر می‌خواهند تعمیرکاری را به منزل خود دعوت کنند؛ یا از طریق اتحادیه، تعمیر کار مورد نظر خود را جستجو کنند و یا حداقل تعمیرکارانی را بخواهند که جواز کسب دارند.‌

مهدی اینانلو در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهمیت کار تعمیرکاران لوازم خانگی گفت: لوازم خانگی، از لوازم مهم زندگی هستند، از این رو در صورت خرابی و نیاز به تعمیر، به تخصص و خدمات تعمیرکاران لوازم خانگی ماهر بیش از گذشته نیاز است. به بیان دیگر تعمیر لوازم خانگی نیاز جامعه امروز بوده و یکی از مشاغلی است که به دلیل ارزش مادی لوازم خانگی، از حساسیت زیادی برخوردار بوده و نیاز به تخصص و مهارت فنی کافی دارد.

وی افزود: مردم باید آگاه باشند چنانچه در مورد لوازم خانگی خود، به خدمات فنی و تشخیصی تعمیرکاران نیاز پیدا کردند، حتما نمایندگی‌های مجاز برند لوازم خود را جستجو کنند. وقتی نمایندگی رسمی فراخوانده می‌شود، شرکت در قالب ۱۰ سال ضمانت خدمات داده و تامین قطعات اصلی را حمایت خواهد کرد.

اینانلو ادامه داد: به عنوان مثال در مورد لوازم خانگی گازسوز اگر از شرکت معتبر آن درخواست خدمات نشود و به جای قطعات اصلی از تقلبی آن استفاده کنند، احتمال وقوع خطر و حوادث بسیار بالا خواهد بود. پس حتما باید از نمایندگی‌های رسمی برند لوازم خانگی خود و دارای جواز کسب استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: فردی که قرار است جواز کسب تعمیرات لوازم خانگی را اخذ کند، اتحادیه از او مدرک فنی و حرفه‌ای و به دنبال آن سوء پیشینه و عدم اعتیاد می‌گیرد، از این جهت تعمیرکاران از نظر اجتماعی و فنی تایید می‌شوند. بنابراین یکی از دلایلی که بر استفاده از تعمیرکاران دارای جواز تاکید می‌شود همین است. تعمیرکاران فاقد جواز هیچگونه امکان پیگیری ندارند و در صورتی که حوادثی مثل دزدی و یا موارد اخلاقی اتفاق بیافتد اتحادیه نه مسئولیتی دارد و نه می‌تواند آن را پیگیری کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد شکایت‌های مطرح شده، مربوط به تعمیرکاران سیار فاقد جواز است، اظهار کرد: در حال حاضر دو نوع تعمیر کار سیار داریم، دسته‌ای که محل کسب ندارند و سایتی طراحی کرده و یا با تبلیغ در سایت‌های اینترنتی مطرح با یک شماره تلفن به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند. دسته دیگر که نیروی کار اعضای جوازدار اتحادیه هستند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی تعمیرکاران سیار گفت: برخی از اعضاء این اتحادیه امکان پرداخت هزینه‌های کرایه مغازه را نداشتند، بنابراین یکی از کارهایی که اتحادیه کرده این است که درخواستی مبنی بر امکان صدور مجوز برای تعمیرکاران سیار اعضاء خود را مطرح کرده است. با این اقدام اگر اتفاقی بیافتد، استاد و مدارک تعمیرکاران در اتحادیه بوده و قابل پیگیری و نظارت است، چون جزء اعضای اتحادیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از تعمیرکاران زیر نظر اعضای اتحادیه فعالیت می‌کنند و مجاز حساب می‌شوند. هدف از طرح این درخواست ساماندهی تعمیرکاران سیار به عنوان یک رسته از این اتحادیه است. با این اقدام تعمیر کار در سامانه ثبت شده و از لحاظ هزینه، قطعات و نحوه فعالیت بهتر نظارت خواهند شد. همچنین مسئولیت آنها هم با کسی است که جواز داشته و تعمیرکار سیار نیروی کار او محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی از تعمیرکاران سیار فاقد مجوز شکایتی می‌شود، اتحادیه هیچ دسترسی به آنها ندارد. از طرفی بزرگترین معضل سایت‌های غیر مجازی هستند که خودشان را به عنوان نماینده مجاز معرفی می‌کنند و با جذب افراد غیر متخصص یا ویزیتور در این صنف فعالیت می‌کنند. چون ویزیتورها تعمیری را که می‌تواند در منزل انجام شود را به بیرون برده به تعمیرکاران می‌سپارند و با پرداخت مبلغی کمی به تعمیرکاران، مبلغ بیشتری از صاحبان لوازم می‌گیرند.

اینانلو تاکید کرد: مردم گول ظاهر این سایت‌های را نخورند و اگر به سایتی مراجعه می‌کنند، حتما کد مجاز نمایندگی آن ‌را چک کنند. اگر می‌خواهند تعمیرکاری را به منزل خود دعوت کنند یا از طریق اتحادیه، تعمیر کار مورد نظر خود را جستجو کنند و یا حداقل تعمیرکارانی را بخواهند که جواز کسب دارند.‌

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070805814
  • خبرنگار : 50622

برچسب‌ها