نیمه نخست سال جاری

عمده حوادث رانندگی در محورهای چهارمحال و بختیاری واژگونی است

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عمده حوادث رانندگی با ۵۴ درصد از نوع واژگونی بوده است، گفت: بیشترین واژگونی‌ها ۳۰ کیلومتر مانده به شهرها اتفاق افتاده است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی در محورهای برون شهری استان طی ۶ ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: متاسفانه تصادفات جرحی ۲۴ درصد افزایش و تصادفات خسارتی دو درصد کاهش را نشان می‌دهد، در مجموع تصادفات در محورهای استان افزایشی بوده است.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۵ درصد تصادفات در این مدت که شامل طرح نوروزی و طرح تابستانه می‌شود، از نوع دسته‌جمعی گزارش شده است.

نوربخش گفت: بیشترین علت تصادفات در این مدت با ۳۲ درصد به دلیل عدم توجه به جلو (خستگی، خواب آلودگی و ...) و ۲۷ درصد سرعت غیرمجاز بوده است.

وی با بیان اینکه عمده تصادفات با ۵۴ درصد از نوع واژگونی بوده است، تصریح کرد: بیشترین واژگونی‌ها ۳۰ کیلومتر مانده به شهرها اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: عمده تصادفات به ترتیب مربوط به محورهای شهرستان‌ لردگان و سپس شهرستان‌های شهرکرد و بروجن بوده کما اینکه ۷۶ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری بوده است.

به گفته وی، بیشترین ساعات تصادف طی این مدت بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ و از لحاظ سنی بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سال تصادفات حوزه برون شهری رخ داده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403070805809
  • خبرنگار : 50123