مدارس کرمانشاه زیر ذره‌بین استاندارد

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت بر استاندارد مدارس و کلاس‌های درس خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۷۶ مورد بازرسی از مدارس انجام شده است.

محمد محمدنژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه طرح بازرسی از مدارس در سال جاری نیز در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در دستور کار است، اظهار کرد: این طرح آغاز شده و در تمام طول سال تحصیلی ادامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه صرفا مدارس ابتدایی مشمول این طرح هستند، افزود: در این طرح نظارتی ۳۲ آیتم در حوزه‌های مکانی و ساختمانی، ابعاد کلاس‌ها و فضای آموزشی، تجهیزات سرمایشی و خصوصا گرمایشی، سیستم تهویه هوا، میزان نور و سیستم روشنایی، تجهیزات سمعی و بصری، تراکم دانش آموزان و ... رصد می‌شود.

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این طرح بازدید کلی از فضای آموزشی انجام می‌شود و به صورت تصادفی چند کلاس در هر طبقه مورد ارزیابی قرار گرفته و همه موارد و یا نقص‌هایی که مشاهده شده  با مدیر مجموعه مطرح می شود تا نسبت به رفع آن اقدام گردد.

به گفته این مسئول، همه کلاس‌های درس معمولی و هوشمند مشمول این طرح هستند.

محمدنژاد از آغاز این طرح از سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور یاد کرد و با بیان اینکه مدارس ابتدایی کرمانشاه سال گذشته نیز توسط استاندارد رصد شدند، افزود: طی سال گذشته ۳۶۳ مورد بازرسی از مدارس ابتدایی داشتیم و در نیمه اول امسال نیز ۷۶ مورد بازرسی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070805808
  • خبرنگار : 50181