احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر خراسان شمالی

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از بارش باران و احتمال بارش برف در ارتفاعات استان خبر داد و گفت: احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

نوربخش داداشی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طبق آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، جو ناپایداری طی امروز و فردا در استان فعال خواهد بود و دمای هوا نیز کاهش محسوس خواهد داشت.

وی ادامه داد: ابرناکی آسمان، افزایش وزش باد در اغلب مناطق، در جنوب و شرق استان گاهی وزش باد شدید، در پاره‌ای از نقاط به ویژه شرق و غرب استان بارش پراکنده و در ارتفاعات مه گرفتگی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای امروز در ارتفاعات شمال شرق استان احتمال بارش پراکنده برف وجود دارد، افزود: با خروج سامانه بارشی از امروز، جو نسبتا پایداری طی فردا دوشنبه تا اواخر هفته پیش بینی می‌شود.

داداشی بیان کرد: از لحاظ دمایی روند کاهش نسبی دما طی امروز تا صبح فردا و کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از صدور هشدار زرد در این راستا خبر داد و گفت: منطقه اثر فعالیت این سامانه طی امروز در مناطق شرق و جنوب استان شامل شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی آباد، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم و بجنورد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات شرقی و جنوب شرقی استان احتمال بارش برف وجود دارد، افزود: آسیب به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در معابر کوهستانی، جاری شدن روانآب با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دما با احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر به ویژه نیمه شرقی استان از جمله آثار و مخاطرات فعالیت این سامانه در استان است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070805798
  • خبرنگار : 50444