نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر

کشورهای اسلامی در پاسخ به وقایع منطقه اقدامات قوی داشته باشند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: کشورهای اسلامی در پاسخ به وقایع منطقه اقدامات قوی داشته باشند.

 به گزارش ایسنا، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: این روزها، با یک جنایت بزرگ و تاریخی از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان آن، یعنی آمریکا و انگلیس، مواجه هستیم. این رژیم و کشورهای حامی‌اش به جنایاتی دست می‌زنند که تاریخ کمتر شاهد آن بوده است.

امام جمعه بوشهر افزود: متأسفانه، سازمان‌های حقوق بشر، سازمان ملل و شورای امنیت در قبال این جنایات سکوت اختیار کرده‌اند و بدتر از آن، آن‌ها را تشویق و تأیید می‌کنند.

وی بیان داشت: امیدوارم به زودی کشورهای اسلامی به خود بیایند و اقداماتی قوی در واکنش به این وقایع انجام دهند. مردم آزاد جهان باید حرکتی بازدارنده به راه بیندازند تا جهانیان به ویژه مردم، به زودی از شر رژیم صهیونیستی رها شوند و هر چه شدت این جنایات بیشتر باشد، نابودی آن‌ها نیز سریع‌تر خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: نیروهای مسلح در ساختار یک نظام، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت به شمار می‌روند، هم در فضای ملی و هم در منطقه و به ویژه در نظام جدید جهانی که در پیش داریم. هر چه نیروهای مسلح ما، به ویژه در زمینه‌های مدیریت، استقلال میدانی، توسعه صنعت و رسیدن به خودکفایی و مرجعیت، به ویژه در حوزه الکترونیک و توانمندی‌های نظامی، تقویت شوند، این از مهم‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: این نیازمند وجود یک سازمان قوی در عرصه حفاظت از نیروهای مسلح است، به‌ خصوص اینکه دشمنان در تلاش‌اند تا با اشکال مختلف، از تخریب و خرابکاری گرفته تا توقف رشد و پیشرفت در عرصه تولید محصولات فناورانه، به تضعیف نیروهای مسلح امام اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اگر نیرویی تضعیف شود، این می‌تواند به بحرانی جدی در ساختار قدرت ملی منجر شود و بایستی با دقت و هوشیاری به این توطئه‌ها پاسخ داده شود.

وی با اشاره به فلسفه وجود انسان در صیانت و حفظ اقتدار گفت: پیشگیری از تضعیف مولفه‌های قدرت ملی و اقتدار، از جمله وظایف اساسی انسان‌ها و نهادهای نظامی به شمار می‌رود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: الحمدلله، روند عملکرد نیروهای مسلح نشان‌دهنده کارایی و موفقیت آن‌ها در این زمینه است. نیروهای مسلح ما نه تنها دارای برنامه‌ریزی کلان و مدون هستند، بلکه توانمندی‌های فردی بالایی نیز در میان اعضای خود دارند.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: در امور مربوط به امنیت غذایی و سلامت عمومی، نیروهای مسلح در ایران یکی از مراکز پیشرو و مهم در زمینه پیشگیری از بحران‌ها به شمار می‌آیند. پیشگیری به عنوان یک روند اثربخش، برکات بسیاری به دنبال دارد؛ از جمله اینکه آسیب به افراد وارد نمی‌شود و زمینه برای آسیب‌های مجدد فراهم نمی‌گردد و هزینه‌های آن بسیار کم‌تر از هزینه‌های درمان و ترمیم آسیب‌ها است.

امام جمعه بوشهر گفت: در تاریخ استان بوشهر شاهد بوده‌ایم که نیروی‌های مسلح، چه نیروهای مردمی و چه نیروهای نظامی، به ویژه بعد از انقلاب، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و ارتباط مستحکم و موثری با مردم برقرار کرده‌اند. حرکت‌های انقلابی ما، عمدتاً از طریق نیروهای مسلح امکان‌پذیر شده و به تحولات عظیمی در کشور منجر گردیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: اقتداری که در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم، نشانگر قدرت فوق‌العاده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403070705636
  • خبرنگار : 50963

برچسب‌ها