با برگزاری مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت؛

مشهد بار دیگر رنگ و بوی مقاومت به خود می گیرد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: خیرات برای انقلاب و نشر اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) جزو وظایف مهم دلسوزان انقلاب است.

جمعی از اعضای شورایعالی اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار کردند.

در آستانه برگزاری اختتامیه نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت جمعی از اعضای شورایعالی این اجلاسیه با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار کردند.

در این دیدار، آیت‌الله علم الهدی ضمن تشکر از احساس وظیفه و تلاش گروه‌های مردمی جهت پاسداشت خدمات مجاهدان و تکریم آنان، انجام کارهای خیر و ماندگار برای انقلاب و نشر اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) را جزو وظایف مهم دلسوزان انقلاب دانستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با اشاره به وضعیت فعلی منطقه و تجاوزات و حشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به ویژه حملات اخیر به لبنان،مقاومت را تنها راه آزادسازی قدس دانسته و افزودند: حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین با مقاومت جانانه خود ان شاالله به زودی به پیروزی خواهند رسید.

ایشان با آرزوی موفقیت در برگزاری اختتامیه اجلاسیه در مشهد بر همکاری نهادها و دستگاههای ذیربط تاکید نمودند.

در ابتدای این دیدار، حاج آقای صاحی، ضمن تشکر و قدرشناسی از آیت‌الله علم الهدی بابت حمایت ها و حضور وسخنرانی ارزشمند ایشان در هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در مشهد مقدس، گزارشی از فعالیت های نهمین دوره این اجلاسیه بین المللی در  دمشق (سوریه) و دهلی نو (هندوستان) و دامغان ارائه کردند.

در ادامه فضلی مشاور وزیر امور خارجه و عضو شورایعالی اجلاسیه با توجه به اهمیت موضوع حمایت از مرد فلسطین و لبنان به برگزاری اولین نشست بین‌المللی تشکل‌های غیردولتی حامی فلسطین با محوریت بررسی راههای حمایت عملی حمایت و پشتیبـانی از مـردم مظلوم غـزه همزمان با این اجلاسیه با حضور برخی از اعضای ارشد دفتر مقام معظم رهبری(مدظله)، مسئولین کشوری و لشکری، هیئت های سیاسی و پارلمانی، سفرا و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اندیشمندانی از 26 کشور جهان اشاره نمودند.

شهردار مشهد هم در این مراسم گفت: اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت یک کار ماندگار در تبیین گفتمان مقاومت است.

در ادامه دیدارهای هماهنگی احتتامیه اجلاسیه، نمایندگان شورایعالی اجلاسیه باشهردار و رئیس شورای شهر مشهد مقدس دیدار کردند.

در این دیدار فضلی مشاور وزیر امور خارجه گفت: این اجلاسیه چندین سال به همت و مدیریت شهید امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه برگزار شده است و امسال نیز قرار است اختتامیه نهمین دوره  در روزهای پایانی ماه مهر به میزبانی مشهد و با حضور میمهمانان خارجی برگزار شود.

در ادمه دکتر قلندر شریف ضمن اعلام آمادگی کامل برای همراهی و پشتیبانی از برگزاری این برنامه فاخر، افزودند: ما در این دوره از مدیریت شهری کارهای کم نظیری را رقم زدیم که جشنواره رسانه خورشید با حضور بیش از ۱۰۰ خبرنگار خارجی یکی از این فعالیت ها بود.

همچنین ناصحی رئیس شورای شهر مشهد از آمادگی شورا برای حمایت از برنامه های با سبقه مقاومت خبر دادند و افزودند: انتظار داریم گروههای رسانه ای وابسته به شهرداری با جریان سازی قبل و بعد از اجلاسیه، فضای مشهد را مقاومتی نگه دارند.

پایان بخش برنامه‌ها، دیدار با مسئولان ارشد آستان قدس رضوی بود. در دیدار با خوراکیان مدیرعالی حرم مطهر رضوی گزارشی از فعالیت‌های نهمین اجلاسیه به ایشان ارائه و برنامه‌های اختتامیه و نشست‌های جانبی و برنامه‌ریزی برای اجتماع مردمی در اوخر مهرماه برای وی تشریح شد.

خوراکیان نیز ضمن تشکر از فعالیت ستاد اجلاسیه به آثار مثبت اجلاسیه در فضای رسانه ای کشور و منطقه اشاره کرده و افزودند: آستان قدس رضوی  بر مبنای تدابیر تولیت معزز در تقویت گفتمان مقاومت، همچون گذشته همراه و پشتیبان این اجلاسیه خواهد بود .

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اجلاسیه، طالبی رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس پس از استماع گزارش فعالیت های اجلاسیه و برنامه های پیش بینی شده در اختتامیه، ضمن مسرت بخش خواندن انعکاس رسانه ای و بازخورد عمومی اجلاسیه از آمادگی سازمان متبوع برای همکاری در برگزاری مراسم اختتامیه اجلاسیه و نشست سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین خبر دادند.

جزئیات برنامه‌های اختتامیه این اجلاسیه متعاقبا طی یک نشست خبری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070705574
  • خبرنگار :