گزارش اشپیگل از «ترس و حقارت» زلنسکی در دیدار با ترامپ

رسانه آلمانی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با دونالد ترامپ مورد تحقیر واقع شده بود، اما می‌ترسید واکنشی نشان دهد.

به گزارش ایسنا، روزنامه آلمانی در مطلبی با اشاره به دیدار اخیر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گزارش داد زلنسکی در این دیدار از سوی ترامپ تحقیر شد، اما می‌دانست که نمی‌تواند واکنشی نشان دهد.

به گزارش اشپیگل، فضای حاکم بر ملاقات زلنسکی و ترامپ به‌خوبی نشان می‌داد که این ۲ چهره علاقه چندانی به یکدیگر ندارند، اما علاوه بر این، ترس و حقارت فراوانی در چهره زلنسکی مشهود بود.

هنگامی که ترامپ و زلنسکی در مقابل دوربین‌ها ظاهر شدند، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا در اظهاراتی غیرمنتظره که به مزاق زلنسکی هم خوش نیامد، گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جنگ به دنبال یک «توافق عادلانه» است. او همچنین گفت که رابطه بسیار خوبی با پوتین دارد.

دیدار زلنسکی و ترامپ در نیویورک

زلنسکی که به‌وضوح سعی داشت اجازه ندهد احساساتش از شنیدن این جملات در چهره‌اش ظاهر شود، با لحنی ظاهراً آرام گفت: «امیدوارم رابطه ما (ترامپ و زلنسکی) بهتر باشد.» ترامپ بلافاصله پاسخی داد که گویی آب سرد روی رئیس‌جمهور اوکراین ریخت: «تانگوی یک نفره نداریم.»

به گزارش اشپیگل، ترامپ درحالی زلنسکی را به عدم انجام اقدامات کافی برای بهبود رابطه خود با وی متهم کرد که دولت اوکراین در ماه‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای تقویت رابطه کی‌یف و ترامپ انجام داده است، زیرا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده نزدیک است و این احتمال وجود دارد که ترامپ پیروز شود.

بر اساس این گزارش، حتی بسیاری از مقامات اوکراینی بر این باور بودند که ریاست‌جمهوری ترامپ فرصت‌های فراوانی برای اوکراین در جنگ با روسیه خواهد داشت، اما بی‌شک دیدار اخیر او با زلنسکی این امیدها را کم‌رنگ کرده است. ترامپ که از بازدید زلنسکی از یک کارخانه تسلیحاتی در پنسیلوانیا با حضور فرماندار دموکرات این ایالات خشمگین بود، تصویر نامه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرد که نشان می‌داد زلنسکی از او درخواست دیدار کرده است.

بازدید زلنسکی از یک کارخانه تسلیحاتی در آمریکا

با این حال، به گزارش اشپیگل، زلنسکی یاد گرفته ترس و حقارت خود را پنهان کند و واکنشی نشان ندهد، زیرا راه دیگری ندارد. بر اساس این گزارش، زلنسکی برای حفظ توانایی نظامی کشورش باید با ترامپ رفتاری دوستانه می‌داشت، زیرا اگر به تحقیرهای او واکنشی نشان می‌داد، ممکن بود بر حمایت نظامی آمریکا از کی‌یف تاثیر منفی بگذارد.

با این حال، گرچه دیدار زلنسکی و ترامپ بی‌شک بدترین لحظه سفر زلنسکی به آمریکا بود، اما دیگر لحظات این سفر نیز چندان چنگی به دل نمی‌زد و او در ملاقات‌هایش هیچ دستاورد ملموس و چشمگیری نداشت. به گزارش اشپیگل، زلنسکی نتوانست به مجوز استفاده از سلاح‌های آمریکا برای حمله به عمق خاک روسیه دست پیدا کند، طرح پایان جنگ او موسوم به «طرح پیروزی» هنوز با موافقت کاخ سفید مواجه نشده و رهبران کشورهای غربی نیز گفتند این طرح آنان را تحت تاثیر قرار نداده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070705532
  • خبرنگار : 71661