رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا خبر داد

آغاز طرح مردم یاری ارتش برای ۲۰ هزار دانش‌آموز گنابادی

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا گفت: سال‌هاست که طرح مردم یاری در ارتش تعریف شده و طبق یک برنامه سازماندهی شده در سراسر کشور عزیز در حال انجام است.

سرهنگ شهباز زارعی ۷ مهر در آیین افتتاحیه طرح بزرگ بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان شهرستان گناباد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح مردم یاری عمدتاً مربوط به مناطق کمتر برخوردار است. برای اینکه از امکانانی که در اختیار داریم به بهترین نحو ممکن به نفع مردم استفاده شود سعی می‌کنیم امکانات پزشکی را تا حد شهرستان‌های مرزی گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حوادث غیرمترقبه اعم از سیل، زلزله و... که ارتش در اولین فرصت در هر جا و ساعتی از شبانه‌روز که نیاز باشد حضور پیدا می‌کند طرح مردم یاری را هم سال‌هاست در دست انجام دارد.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا، اذعان کرد: ارتش با این رویکرد که پیشگیری بهتر از درمان است طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان در میان ۲۰ هزار دانش‌آموزان این شهرستان انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: تا زمانی که کار ۲۰ هزار دانش‌آموز انجام نشود واحد سیار دندانپزشکی اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در این شهرستان مستقر خواهد بود.

سرهنگ زارعی گفت: بعد از غربالگری افرادی که نیاز به دندانپزشکی در سطوح بالاتر داشته باشند این بستر را با آوردن پزشکان متخصص به منطقه برایشان فراهم خواهیم کرد که بتوانند خدمات مربوط به حوزه‌های تخصصی را هم دریافت کنند.

وی در ادامه دلیل محبوبیت ارتش را رمز با مردم بودن دانست و اظهار کرد: پشتوانه مردمی دلگرمی ما است و این را حفظ خواهیم کرد و ارتقاء می‌دهیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا، با اشاره به اینکه در لباس سربازی، برای کشور و نظام و کیان کشور هر چیزی که لازم باشد را انجام خواهیم داد و به این کار افتخار می‌کنیم، افزود: هر زمان نیاز باشد ارتش از وجب به وجب سرزمین دفاع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای ارتش، کشور نیز کل ایران محسوب می‌شود و جایی نیست که ارتش در آن حضور نداشته باشد در تمامی استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها و بخش‌ها و هرجایی دیگر که نیاز باشد ارتش حضور یافته و خواهد یافت.

سرهنگ زارعی در پایان گفت: در مجموع ۵۵ نفر از کادر حوزه بهداشت و درمان و دندان نیروی زمینی ارتش که ۱۷ نفر آنها دندان‌پزشک هستند در شهرستان حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070705509
  • خبرنگار : 30147