میشل عون: لبنان فرماندهی برجسته و صادق را از دست داد

رئیس جمهور سابق لبنان شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت و او را مردی صادق و وفادار توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «میشل عون» رئیس جمهور سابق لبنان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، تاکید کرد: لبنان فرماندهی برجسته و صادق را از دست داد که مقاومت ملی را در مسیر پیروزی و آزادسازی هدایت کرد. او به عهد خود و ملت لبنان وفادار بود و از این ملت عشق و اعتماد و پایبندی گرفت.

به نقل از شبکه خبری قدس، عون تصریح کرد: او با اطمینان از آنچه در طول سال‌های مجاهدت و مقاومت به دست آورده بود، به دیدار پروردگار شتافت و امانت را به دست جوانانی سپرد که هیچ‌گاه از تقدیم خون خود در دفاع از سرزمینشان خساست نمی‌ورزند.

رئیس جمهور سابق لبنان با بیان اینکه از نظر شخصی، یک دوست شریف را از دست داده است که با او در راستای منافع لبنان و مردم آن جلساتی داشت، گفت: خطراتی که لبنان در نتیجه تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی شاهد آن است، ایجاب می‌کند برای حفظ و تقویت وحدت، بالاترین سطح همبستگی ملی صورت بگیرد چرا که اتحاد حاوی رستگاری واقعی است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت. حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر را هدف قرار گرفت.

بر اثر این حملات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعدادی از نیروهای مقاومت نیز به شهادت رسیدند.

وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد بر اثر حملات موشکی رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۴ تاکنون هزار و ۶۴۰ لبنانی به شهادت رسیدند. همچنین در حملات روز گذشته رژیم اشغالگر ۱۱ تن شهید و ۱۰۸ زخمی شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070705502
  • خبرنگار : 71592