اجلاسیه شهدای کارمند بنیاد شهید فارس برگزار شد

نخستین اجلاسیه ۲۳ شهید کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز، ۷ مهرماه در مراسم نخستین اجلاسیه ۲۳ شهید کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس که راستای دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شد، با اشاره به جایگاه جهاد تبیین و روایت کردن حقایق، اظهار کرد: اگر روایت حضرت زینب(س) پس از اسارت کاروان حضرت سیدالشهدا (ع) نبود، واقعه کربلا همچون غدیر مهجور می‌ماند.

سردار یعقوب سلیمانی ادامه داد: امروز با برگزاری یادواره‌ها و مراسمات در مناسبت‌های مختلف در تداوم همان راه جهاد تبیین هستیم که باید رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان را با نگاه و بیان نو روایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود برای از بین بردن انقلاب اسلامی به کار گرفت، بیان کرد: امروز هر چه داریم از فداکاری شهدا، جانبازان و آزادگان و جامعه ایثارگری داریم بنابراین تا فرهنگ ایثار و شهادت است، انقلاب ما پویایی دارد.

سلیمانی با بیان اینکه اگر امروز مقاومت و ایستادگی در منطقه را می‌بینیم به واسطه از حود گذشتگی شهدا است، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی با بینش و بصیرت تداوم بخش راه شهدا و جانبازان باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز با بیان اینکه تاکنون یادواره‌های متعددی در سراسر استان به مناسبت‌های مختلف برای شهدا برگزار شده است، گفت: اولین کنگره ملی شهدای فارس در سال ۱۳۹۱ بود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کنگره ملی شهدای هر استان هر ۱۰ سال یکبار برگزار خواهد شد.

سردار ابراهیم بیانی با اشاره به اینکه ۴ آبان ماه دومین کنگره ملی شهدای استان فارس برگزار شود، اظهار کرد: ۳۷ اجلاسیه شهرستانی و چندین اجلاسیه قشری و مناسبتی در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان فارس در حال برگزاری است و اوج یادواره‌های شهدا را در مهر ماه داریم.

وی افزود: بیش از ۵ هزار پیش یادواره شهید از سال گذشته تاکنون در دستور کار قرار گرفته و برگزار شده است که با همکاری مجموعه سپاه فجر استان فارس این عدد به ۷ هزار یادواره ارتقا پیدا می‌کند و بخش اعظمی از این یادواره‌ها به صورت مردمی و داوطلبانه اجرا شده است.

 بیانی با بیان اینکه یکی از مطالبات رهبری این است که شهدا، رنگ ثابت زندگی مردم شوند، گفت: با سخنرانی این اتفاق نخواهد افتاد و یقینا با ساخت فیلم و کتاب و ترویج حقیقی فرهنگ ایثار و شهادت، همچنین حرمت‌گذاری به بزرگ‌ترها، عمل به دستورات الهی، تلاش در عمران و آبادی کشور، تربیت فرزندان صالح و … جزو سلوک شهدا است که بایستی مکرراً برای همه یادآوری شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اظهار کرد: شهید «محمد تقی نعمت الهی» اولین شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس است که در نخستین روزهای جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و اسارت دشمن در آمد و در اسارت به شهادت رسید، کماکان پیکر مطهر این شهید به میهن بازنگشته است و سردار شهید «حاج عبدالله اسکندری» آخرین شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس است که پس از مجاهدت‌ها در محور مقاومت به شهادت رسید و سر مبارک او همانند مولایش امام حسین (ع) توسط جانیان داعش بریده شد و بعد از شهید اسکندری، محمد عباسی از جانبازان ۷۰ درصد بنیاد شهید استان در سال ۱۳۹۹ آسمانی شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070705498
  • خبرنگار : 50976