ساختمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک افتتاح شد

ساختمان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان توسط معاون استاندار تهران و مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افتتاح شد.

به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی و با حضور غراوی -معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری- احمدی -مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها- رحمتی -مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران- خزایی -نماینده مردم دشت ورامین در مجلس- حسین فخاری -فرماندار- محسن خرمی شریف- شهردار- و مسئولان ادارات ساختمان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک به مساحت ۱٠٠٠ متر مربع افتتاح شد.

ساختمان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین در دو حوزه عملیاتی و اداری ساخته شده است.

محسن خرمی شریف شهردار قرچک در حاشیه افتتاح ساختمان سازمان آتش‌نشانی قرچک ضمن تبریک روز آتش‌نشان تاکید  کرد: نام و یاد شهدای آتش‌نشان را که برای نجات مردم جان خود را در این مسیر تقدیم کردند گرامی می‌دارم.

خرمی شریف گفت: نگاه و اولویت مدیریت شهری ومسئولان شهرستان قرچک در حوزه آتش نشانی، خرید تجهیزات و اقلام به روز آتش نشانی است، چرا که با داشتن تجهیزات به روز می‌توان از پس آتش بر آمد.

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان قرچک برای ۷۰ مرکز و واحد پر خطر اخطار صادر شد، چرا که امنیت و آسایش شهروندان در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.

آتش‌نشانان ایثارگر است

حجت‌الاسلام اسماعیلی، امام جمعه شهرستان قرچک در آئین تحلیل از آتش‌نشانان استان تهران که به میزبانی شهرستان قرچک برگزار شد، گفت: آتش‌نشان ایثارگر، مخلص، متعهد، متخصص و جان برکف است، البته این صفت‌ها مختص به افراد و شخصیت‌هایی است که باور به قیامت، بهشت و جهنم دارند و در این راستا جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند تا جان دیگران را نجات دهند.

اسماعیلی ادامه داد: وظیفه آتش‌نشانان مسئولیت سخت و سنگینی است و در همه حال اگر احتیاط لازم نباشد خطر پیش چشم آنان خواهد بود و این موضوع یک موضوع بسیار پر اهمیتی است که مورد باید توجه گیرد.

امام جمعه شهرستان قرچک تصریح کرد: از تمامی آتش نشانان که در هر ساعتی از شبانه روز آمادگی کامل و لازم جهت مقابله با خطر ها و حوادث دارند تقدیر و تشکر می کنم و برای همه این عزیزان در سراسر کشور آرزوی موفقیت و طول عمر با برکت داریم.

آتش نشانان مصداق بارز شهدای دفاع مقدس هستند

علی خزایی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان آتش نشانی و خدمان ایمنی شهرداری قرچک گفت: آتش نشانان با حضور به موقع خود در محل حادثه با جانفشانی و از خودگذشتگی، فداکاری، آرامش و امنیت را به خانواده ها هدیه می دهند.

خزایی در ادامه گفت: آتش نشانان یادآور ۸ سال دفاع مقدس را تداعی می کنند و هر شهید گمنام و رزمنده ای که مفقودالاثر شد، خانواده شهدا در فشار روانی قرار گرفتند و آتش نشانان مصداق بارز شهدای دفاع مقدس هستند.

نماینده دیار ۱۵خرداد تصریح کرد: امروز شاهد تجلیل از رشادت‌های غیورمندانه آتش نشان هستیم و مجموعه سازمان های آتش نشانی اگر در وزارت کشور ادغام شود، آموزش ها تخصصی‌تر می‌شود و ما پیگیر این طرح هستیم.

دهیاری‌های در جه ۶  به خودروهای آتش نشانی مجهز شوند

غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در حاشیه این مراسم گفت: ایثارگری و فداکاری‌های آتش نشانان قابل توصیف نیست، وضعیت آتش نشانی در شهرهای استان تهران را مورد بررسی قرار دادیم و تلاش می‌کنیم خدمات مطلوبی را در اختیار آتش نشانی ها قرار دهیم.

معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: پیشگیری اولین اولویت کاری است؛ آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید به موقع صورت پذیرد و اطلاع رسانی ها باید از مدارس و پایگاه های آموزشی از جمله هلال احمر که یکی از شاخه های آن جوانان است.

وی در ادامه گفت: در شهرستان قرچک از ظرفیت بانوان برای آتش نشانی و پیشگیری استفاده می‌شود و فرهنگ سازی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشریح کرد: تنها ارگانی که شبانه روز مشغول به فعالیت هستند و درآمدی برای شهرداری ندارند، سازمان آتش نشانی است که وظیفه دارند در همه حوادث حضور یابند و کار آتش نشانان معطوف به آتش و حریق نیست وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در منطقه حضور مستمر دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: شهرها و تمام دهیاری هایی که درجه ۶ هستند به خودروهای آتش نشانی مجهز شوند که خیلی از وظایف شهرها کم می‌شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان های جنوب و جنوب شرق استان وجود کارخانجات صنعتی، دامپروری، زمین های کشاورزی و گلخانه ها بیشترین حریق در این مراکز است در حالیکه در خارج از محدود شهر هستند.

غراوی در پایان گفت: در هفته گذشته ۱۳ خودرو آتش نشانی در جنوب شرق استان تهران به شهرک صنعتی گرمسار اعزام شدند و می‌طلبد آموزش‌های بیشتری و امکانات بهتری در این خطه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403070705491
  • خبرنگار : 71951