رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

ایمنی در محیط کار به جد در دستور کار قرار گیرد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مدیران نظارتی و کارفرمایان در معادن و واحدهای صنعتی و تولیدی استان به جد، ایمنی و حسن اجرای قوانین ایمنی محیط کار را در دستور کار قرار دهند.

ناصر عتباتی ۷مهر ماه در نهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری که در سالن دادگستری استان تشکیل شد با اشاره به جایگاه اشتغال و تولید افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه ما تولید و اشتغال است و بخشی از بزهکاری‌ها و اختلافات که در قالب پرونده‌های کیفری و خانوادگی امروزه شاهد آن هستیم به موضوع شغل و درآمد مرتبط است. 

وی با اشاره فاجعه طبس و از دست دادن جان کارگران در این معدن اظهار کرد: این حادثه که در اثر بی احتیاطی و سهل انگاری رخ داد قابل قبول نیست، لذا مدیران نظارتی، پیمانکاران و کارفرمایان در معادن و واحدهای صنعتی و تولیدی استان به جد، افزایش تجهیزات ایمنی و حسن اجرای قوانین ایمنی محیط کار را در دستور کار قرار دهند. 

عتباتی با تاکید براینکه مدیران و کارفرمایان در صورت وقوع حوادث در محیط کار بی شک باید پاسخگو باشند، تاکید کرد: باید حفظ جان نیروی کار، اصلی‌ترین اولویت هر مجموعه باشد تا شاهد حوادثی ناگوار در محیط کار نباشیم. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال افزود: همه مدیران و نمایندگان بخش خصوصی نیز باید با رویکرد کمک به اشتغال و گره گشایی تلاش کنند. 

رئیس کل دادگستری استان ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله افزود: اگرچه رژیم صهیونیستی بدنبال ایجاد ناامنی و آتش افروزی است اما فرماندهان جبهه مقاومت در راه ارزشها و قدس شریف مقاومت می‌کنند و می‌جگند. 

وجود ارتباط تنگانگ بین بزهکاری و بیکاری

دادستان مرکز استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ارتباط تنگاتنی بین بزهکاری و بیکاری وجود دارد، گفت: بررسی‌های قضایی بیانگر این است که هرچه در حوزه اشتغال توسعه یابیم و با نگاه هوشمندانه قدم بر داریم بزهکاری نیز کاهش می یابد. 

مجیدی ادامه داد: اشتغال زیر ساخت مهمی در همه زمینه هاست و هرچه زمینه سرمایه گذاری در استان بیشتر فراهم شود، آسایش و امنیت نیز بیشتر حاکم خواهد شد. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070705471
  • خبرنگار : 50136