مقاومت شکست ناپذیر است

شکست مقاومت امکان پذیر نیست و واقعیت این است که جبهه ایجاد شده از سوی مقاومت در واقع یک حلقه وصل محسوب می‌شود و ساحات و میادین مختلف آن مانند نخ تسبیح همه آزادگان جهان را به هم وصل می‌کند.

به گزارش ایسنا، سید رضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل منطقه در یادداشتی اختصاصی برای جام جم نوشت:

مقاومت اندیشه‌ای برگرفته شده از ایمان و اعتقاد توحیدی و اسلامی است، چون در حوزه مقاومت فقط مسلمان حضور ندارد. اما واقعیت این است که این اندیشه برگرفته از ذات و وجود انسانیت است، امروز مقاومت که پایه‌های آن را ایمان و عقیده تشکیل می‌دهد توانسته حرکت توفنده‌ای را نه فقط در غرب آسیا بلکه در نقاط دیگری از جهان نیز انجام دهد.

بنابراین شکست مقاومت در غرب آسیا که با توجه به مولفه‌های موجود امکان آن وجود ندارد به عنوان یکی از دستاوردهای نظام سلطه برای سلطه گری بیشتر محسوب می‌شود. واقعیت این است که این جبهه ایجاد شده از سوی مقاومت در واقع یک حلقه وصل محسوب می‌شود و ساحات و میادین مختلف آن مانند نخ تسبیح همه آزادگان جهان را به هم وصل می‌کند. این مقاومت در منطقه‌ای به نام غرب آسیا تبلور یافته است و ما می‌توانیم واقعیت تئوری مقاومت را در اینجا کاملا مشاهده کنیم. اما قطعا مقاومت منحصر به یک جغرافیا نیست و نخواهد بود.

افزون بر این در چارچوب اعتقادی اسلامی باید این معنی کاملا روشن شود که موضوع جهاد و شهادت به عنوان فخری بزرگ شناخته می‌شود و البته لازم به یادآور است که هیچکس وارد جهاد و مقاومت نمی‌شود تا خودکشی کند. اما ما چه پیروز و یا چه شهید شویم در چارچوب فکری و اندیشه‌ای مقاومت پیروز خواهیم بود و بر این اساس مجموعه مقاومت ساختار و سازمانی را به گونه‌ای ایجاد کرده است که هیچ نیروی تصور نمی‌کند، بدون نیروی فرمانده یا بالادستی خود خود امکان حرکت به سمت هدف را نخواهد داشت. به عبارت دیگر در این جنگ نامتقارن همه افراد هم رزمنده و هم فرمانده هستند.

به این ترتیب هر اتفاقی درچارچوب مقاومت بیفتد این مهم را اثبات می‌کند. نباید فراموش کرد که دست کم در بیش از ۲۰ سال گذشته از سال ۲۰۰۶ تا تاکنون هر اتفاقی که در چارچوب مقاومت افتاده است این واقعیت را به تصویر کشیده است. برای نمونه در همین ایام اخیر تعدادی از فرماندهان مقاومت با اقدامات ترویستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند. اما برد تیر و دید مقاومت در لبنان نه تنها کاهش پیدا نکرده است، بلکه مقاومت همچنان توانسته رژیم صهیونیستی را در باتلاق بوجود آمده درگیر و متوقف کند.

لازم به یادآور است که در هیچ یک از کتب استراتژی نظامی مساله جنایت و کشتار مردم بی دفاع پیروزی محسوب نمی‌شود. به همین دلیل افرادی که تصور می‌کنند، امروز رژیم صهیونیستی با کشتار مردم و تخریب خانه‌های مردم بی دفاع و مظلوم به پیروزی رسیده است، قطعا با نگاهی غیر از چارچوب‌های انسانی و حتی تئوری‌های نظامی به مسائل می‌پردازند.

در این بین باید توجه داشت که حزب الله توانسته پشتوانه‌ای عمومی را به عنوان سرمایه اجتماعی از همه نژادها ادیان، مذاهب و اقوام مختلف لبنان ایجاد کند و بر همین اساس است که می‌گویم مقاومت به مفهوم مقاومت اسلامی لبنان در چارچوب حزب الله زنده است و هیچ ارتباط مستقیمی به افراد نخواهد داشت، گرچه وقتی می‌گوییم مقاومت زنده است منظورمان همه مقاومت‌هایی است که در سطح کره زمین درمقابل نظام سلطه ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403070705444
  • خبرنگار :