در شش ماه نخست امسال ثبت شد

افزایش ۱۱ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ثبت ۲۱ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۵۵۰ تردد انواع وسایل نقلیه در سطح محورهای ارتباطی تحت پوشش این اداره‌ کل در شش ماه نخست امسال خبر داد.

محمد محمدی امروز (۷ مهر ماه) اظهار کرد: برابر آمار به دست آمده از سامانه ترددشماری در محورهای استان زنجان در شش ماه نخست امسال، بیش از ۲۱ میلیون از انواع وسایل نقلیه در محورهای استان در حال تردد بودند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بیشترین میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان به آزادراه زنجان - قزوین اختصاص دارد که ۳۳ درصد ترددهای استان در شش ماه گذشته است.

محمدی تعداد تخلفات ثبت‌شده در این مدت را ۳۰۷ هزار و ۵۳۷ فقره اعلام و بیان کرد: تعداد تخلفات ثبت‌شده در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش داشته است که نشان از رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان، تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات را ۴۱ دستگاه دانست و ادامه داد: با تلاش‌های انجام‌شده چهار دستگاه سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه - قیدار - همدان در سال ۱۴۰۳ نصب و راه‌اندازی شده است که با این اقدام امیدواریم درصد تصادف‌ها در این محورها به میزان چشمگیری کاهش یابد.

او با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۶۲ هزار تماس تلفنی با سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های این اداره ‌کل برقرار شده است، درباره استفاده هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱، گفت: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به شکل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور، ثبت شکایات درباره وضعیت راه‌ها، حمل و نقل کالا و مسافر و راهنمایی استفاده‌کنندگان از راه است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070705392
  • خبرنگار : 50161