مسئول آتش‌نشانی بندر شهید باهنر خبر داد:

انجام ۷۷۷ مورد گشت ایمنی و ۸۵ مورد بدرقه کالاهای خطرناک و نفتی در بندر شهید باهنر

مسئول آتش‌نشانی بندر شهید باهنر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷۷ مورد گشت ایمنی در بندر شهید باهنر انجام شده است.

امیر عطائیان مسئول آتش‌نشانی بندر شهید باهنر، با گرامیداشت هفتم مهرماه، روز گرامیداشت آتش‌نشانی، اظهار کرد: آتش‌نشان فردی‌ست که متعهد به تلاش برای حفظ جان مردم است.

وی افزود: ماهیت کار آتش‌نشانی در بنادر دارای تفاوت‌هایی‌ است که از اهمیت ویژه‌ای به واسطه درجه حساسیت محدوده فعالیت، برخوردار است.

مسئول آتش‌نشانی بندر شهید باهنر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد شش ماهه این مجموعه، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ابتدای مهرماه، ۹ مورد عملیات توسط آتش‌نشانی این بندر انجام شده است.

عطائیان با تاکید بر اینکه آتش‌نشانی بندر شهید باهنر همواره بر حسب وظایف ذاتی خود آماده خدمات‌رسانی و پوشش سوانح است، خاطرنشان کرد: عملیات‌های انجام شده شامل رفع آبگرفتگی شناور، اطفاء حریق و رسیدگی به مصدومان سوانح بندری بوده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت، تعداد ۷۷۷ مورد گشت ایمنی در محدوده‌های عملیاتی و اداری بندر شهید باهنر انجام شده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ابتدای مهرماه، هفت مورد نقص ایمنی نیز توسط پرسنل و کارشناسان آتش‌نشانی بندر شهید باهنر شناسایی و رفع نقص شده است.

مسئول آتش‌نشانی بندر شهید باهنر تصریح کرد: طی شش ماهه نخست امسال، صدور ۳۸ مورد مجوز کار گرم نیز توسط آتش‌نشانی بندر شهید باهنر انجام شده است.

عطائیان با اشاره به برگزاری سه مانور اطفاء حریق از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر شهید باهنر، بیان کرد: یکی از وظایف آتش‌نشانی در مجموعه بنادر، بدرقه کالا است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ مورد بدرقه کالای نفتی و خطرناک انجام شده است.

وی از آموزش به عنوان یکی از اقدامات موثر برای پیشگیری و واکنش مناسب در زمان حوادث یاد کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۲۶ نفر ساعت آموزش نیز به همکاران اداری بندر شهید باهنر و سایر ذینفعان ارایه شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403070705375
  • خبرنگار : 50987